Jump to content

Ligger på Koster, meldt dårligere vær, hvor bør vi dra?

Christensen

Recommended Posts

Hei! Vi ligger to familier med barn på rundt 10 år ute på øyene syd for sydkoster, ser av værmeldingene at det er meldt dårligere vær i helga. Noen som har tips til hva vi kan finne på, kanskje noen anbefalinger om plasser som er fine for barnefamilier, altså steder det ikke er party og halloi til klokka 5 på morran!! Vi marsjer i 8 knop! Norge? Sverige?

Klar for tips og anbefalinger!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Jeg har aldri opplevd halloi til kl 5 der. Og for barna er dette et av de beste stedene tenker jeg. Fott basseng, båtutleie, fin strand, minigolf, dykkesenter, hotell med ok mat, pizzarestaurant, afterbeach med musikk live og grill og liten vbutikk med smågodt og is. Og stadige politikontroller i 5 knops sona å kikke på :smiley: jeg vey ikke o. Bedre sted for ungene.

Takker for gode tips! Vi kaster loss om en times tid og fiser innom i Strømstad og kjøper flere kart og tusler nedover til Grebbestad/Tanumstrand i dag!! :flag_sw::flag_bp: Kjekt med Baatplassen når man skal pløye uprøvd mark!!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Det er jo et digert lekeland på Daftø Camping. Skulle vært der selv nå og besøkt venner, men ligger værfast hjemme i senga isteden. Ikke akkurat god adkomst med båt, og kanskje ingen innertier om det styrtregner heller.

Forøvrig er vel Koster stedet med best sjanse for godvær, ofte regn over land og opphold litt utpå. Men man må jo flytte på seg også ... :-)

Må vel, noe motstridig, si meg enig med Bitteliten. Dessuten, når man er i Gribbestad, så har man en helt grei skjærgård å bevege seg i. Om man skulle bli lei pengegaloppen i Tanumstrand. Om man ikke går til Tanumstrand, så skal man være klar over at det er mange fine plasser rundt Havstensund. Men med en gjeng virkelystne 10-åringer, så kan det vel bli en del gnål etter aktiviteter.

værvarslene er vel ikke særlig forskjellige i dette området - du får nok omtrent samme været om du ligger i Sydkosterskjærgården, på Resø, på Skjærhalden eller i Fjällbacka/Grebbestad.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

værvarslene er vel ikke særlig forskjellige i dette området - du får nok omtrent samme været om du ligger i Sydkosterskjærgården, på Resø, på Skjærhalden eller i Fjällbacka/Grebbestad.

Artig greie: Noen forskere fikk ikke dette med stedsnavnet 'Hvaler' til å stemme med førmiddelalder skrifter. Da et lyst hode fant ut at man burde glemme dette med nasjonalitetsgrenser, så stemte de gamle skrifter. Hvaler, også værmessig, strakte seg fra Hanke i nord til ca. Gule Humpen i sør.

De som levde før oss var ikke helt borte, de heller.

Rent bortsett fra dette, jeg kan ikke finne noe dårlig vær, hvor har du det fra?

Redigert av Hulda (see edit history)

Rent bortsett fra dette, jeg kan ikke finne noe dårlig vær, hvor har du det fra?

Har hatt regn i noen timer på vei nedover, var i hovedsak regnet jeg sikta til, kjedelig for ungene med kun glatte svaberg å ferdes på! men nå ligger vi på TanumStrand, så får vi se hvordan vi uthavnslofferne passer inn her! Etter det jeg kan se så må jeg finne en kondemnert seilbåt og sy jakke av seilet! hehe! :giggle:

men nå ligger vi på TanumStrand, så får vi se hvordan vi uthavnslofferne passer inn her! Etter det jeg kan se så må jeg finne en kondemnert seilbåt og sy jakke av seilet! hehe! :giggle:

ÅÅÅÅÅÅÅ har du ikke seiljakke,silkeskjerf og tilhørende seilersko kanskje??? da er det nok ikke plassen for fantefolket :giggle:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Svart (redigert)

ÅÅÅÅÅÅÅ har du ikke seiljakke,silkeskjerf og tilhørende seilersko kanskje??? :giggle:

Har ikke det, men kanskje noen dytter en tusenlapp i handa mi for å "overhale" motoren deres hvis jeg hiver på meg kjeledressen med dieselfilla i baklomma!! :giggle:

Spøk til side, flott sted med masse fasiliteter, mye å se opp til (les store båter) vi får se hva morgendagen bringer!! Greit å få kloret unga etter en ukes ferie!!

Redigert av Christensen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...