hildringstimen Startet 8.Juli.2011 Del på Facebook Startet 8.Juli.2011 Hei. Jeg har en Mercury 9.9 89-modell. Den har ligget i en garasje de siste 10 årene men jeg forsøker nå å få den i stand. Motoren starter og går greit, men kjølevannet ser ikke ut til å nå opp til motoren. Det kommer ingen kontrollstråle men det renner derimot vann ut gjennom to hull rett over girhuset, -noe som tyder på at impelleren virker som den skal. Jeg har uansett byttet impeller og termostat uten at det utgjorde noen forskjell. Det kan virke som impellerhuset ikke blir tett i overkant. jeg ser det er en overgang i gummi festet på røret som skal lede vannet opp til motor. Det kan virke som lekkasjen kommer herfra. Noen som kan hjelpe meg med råd om hvordan jeg skal få det tett her? Her renner kjølevannet. På forhånd takk. Mvh Bård Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 På Mercury Viking (10 hk, litt større blokk), så kommer og går kontrollstrålen i takt med at termostaten åpner og lukker. Derfor kommer det ikke noe før motoren begynner å få temperatur, typisk når man er kommet ut av havna. Kanskje det er slik på din motor også? Sitér dette innlegget Link to post
hildringstimen Svart 8.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Takk for svar. Jeg har forsøkt å kjøre uten termostaten også, det utgjorde ingen forskjell. Bård Sitér dette innlegget Link to post
murrebass Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 (redigert) Det kan være en slitt pakning i impellerhus. det gjorde det på min evinrude 10 hk og da rant alt vannet ut der din gjør så kanskje du må bytte noen pakinger i impellerhuset. Redigert 8.Juli.2011 av murrebass (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Har du sjekket om det er åpent i hullet der strålen skal komme ut, ofte det tetter seg med salt der. Prøv og stikke en ståltråd opp i hullet /slangen, og se om det skjer noe da. Sitér dette innlegget Link to post
kintii Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Kommer det kjølevann ut av propellen sammen med eksosen? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Ble litt redd når min yamaha v-max 9,9 ikkke viste noen kontrollstråle, var bare å stake opp røret. Sitér dette innlegget Link to post
hildringstimen Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Takk for all hjelp. det viste seg å være termostaten. Jeg lot motoren gå til den ble varm, deretter kom kjølestrålen. Nå går den som en kule:) Sitér dette innlegget Link to post
DIYglenn Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Men hva med alt vannet som fosset ut der da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.