Jump to content

Edit History

mmosberg

mmosberg

Legger også til at oljeskift etter hver sesong er meget viktig, selv om du så bare har kjørt noen få titalls timer. Ikke fordi oljen er i seg selv er utslitt, men fordi du da får se om noe er galt eller på gang med drevet.

 

-Lekkasje mot sjø? Olja blir lysere og mindre transparent, inntil helt melkeaktig ved mye vann.

-Unormal mekanisk slitasje som genererer jernspon. Spon setter seg på tappe og eventuelt fylleplugg, disse er magnetiske.

-Sist men ikke minst kan du se om drevet har sluret. Dette vil føre til utslitt koblings kon i øvre girhus. Olja blir da mørkere og lukter svidd/brent.

 

Noen få hundrelapper i olje kan fort spare deg for mange titalls tusener i reparasjoner. Drev er dyrt ?

mmosberg

mmosberg

Legger også til at oljeskift etter hver sesong er meget viktig, selv om du så bare har kjørt noen få titalls timer. Ikke fordi oljen er i seg selv er utslitt, men fordi du da får se om noe er galt eller på gang med drevet.

 

-Lekkasje mot sjø? Olja blir lysere og mindre transparent, inntil helt melkeaktig ved mye vann.

-Unormal mekanisk slitasje som genererer jernspon. Spon setter seg på tappe og eventuelt fylleplugg, disse er magnetiske.

-Sist men ikke minst kan du se om drevet har sluret. Dette vil føre til utslitt koblings kon i øvre girhus. Olja blir da mørkere og lukter svidd/brent.



×
×
  • Create New...