primusmotor Svart 18.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2020 Helt enig med den, men jeg tenker på folk som legger feks på 2000 omd, kjører der litt så opp till 2200 osv. Bruker flere minutter på og få båten i plan. skal jo selfølgelig ta den rolig og kontrollert opp? Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
tkb Svart 18.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2020 Leier inn en Targa 37 i arbeidsoppdrag. De bruker rimelig lang tid på å ta den opp i plan. DPH. Men der sies det at det vises på drevolja straks båten kjører hardere opp. Båtmagasinet har flere ganger skrevet at det skal akselereres kjapt over planingsterskelen for å minske belastningstiden. Helt feil er min erfaring, brukte selv god tid da jeg hadde diesel/ drev Sitér dette innlegget Link to post
TDF Svart 8.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2020 Spørsmål til denne tråden: jeg har dpg drev og oppdaget nylig at verkstedet som hadde overhaling av drevet i fjor har brukt 75w/90 olje istedenfor 75/140. Har en kad32 i nordstar 24 med forholdsvis liten propell (j5). Spørsmålet er om drevet har fått slitasje som kan gi meg problemer senere? Er det noe spesielt en bør se etter når en har drevet oppe? Tenker også på evt ansvarsforhold til verkstedet. Drevet ble byttet på 800 timer pga havari og det har nå gått ca 400 timer rimelig problemfritt (har hatt båten kun 1 år ennå så vanskelig å vite om det har vært noe trøbbel). Sitér dette innlegget Link to post
kokken Svart 8.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2020 (redigert) Du har vel dpe drev? Det skal ha 75/90 olje.. kad 300 med dpg drev skal ha 75/140 olje. Redigert 8.Juni.2020 av kokken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TDF Svart 28.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 kokken skrev On 9.6.2020 at 0.27: Du har vel dpe drev? Det skal ha 75/90 olje.. kad 300 med dpg drev skal ha 75/140 olje. Det stemmer. Tok ett bilde på koplingen mellom motor og drev og der stod det dpg med tilhørende serienummer. Ved årlig service så fant jeg en annen merkeplate på øvre gir med stempel dpe og påfølgende serienummer ? så, da hadde jeg dpe allikevel, noe som ikke var en selvfølge for meg da jeg ikke hadde noe kjennskap til Volvo før båtkjøpet i fjor ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.