ahaman2 Startet 8.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2011 Yamaha 8 HK 2-takt ca 90 mod. som har fått dårlig bensin med rustvann i. Jeg har tatt av plastlokket over innsuget til forgasser og bikket på motor. da rant det ut mye, men er det noen mulighet for å få ut alts som er i flottørkammer uten å måtte skru opp alt sammen og ta ut forgasseren? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 8.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2011 Er det ikke en drenerings skrue under forgasser? Sitér dette innlegget Link to post
ahaman2 Svart 8.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2011 Jeg har ikke sett noen skrue under forgasser. Og jeg kommer vel ikke til den (om den er der) heller uten å skru av masse greier? Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 8.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2011 Hei Vanligvis pleier de å stå en gummi propp foran på motor som en kan ta av å stikke inn ett skrujern for å drenere forgasser. Vil forundre meg om ikke YAMAHA har det? Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
ahaman2 Svart 8.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2011 Fant dreneringsskruen. Den satt under foran. må ta av en slik gummipropp for å komme til. har fått drenert forgasser men den starter ennå ikke. (starter med startgass, men fortsetter ikke å gå). er det noe mer jeg bør gjøre / sjekke. gnist på plugger ok. Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 8.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2011 Alltid åpne forgasser og rengjøre hvis den har stått med vann. Alltid. Vannperler har mange steder å gjemme seg i en forgasser og bare drenering er sjelden et godt tiltak. Dessuten kan vannet ha dratt med seg kameratene sine som ofte kalles "dritt". Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 9.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2011 (redigert) Hvis konstruksjonen ikke har forandret seg så mye fra noen-og-åtti-modell så er det ganske enkelt å få ut forgasseren. Du må først fjerne "betjeningsdekslet" som sitter i forkant av motoren så kommer du lett til forgasser-mutterene som du når med en pipe på forlenger. Ser ikke at du har noe annet alternativt enn å få renset, tørket og satt inn med rustløsende olje og tørket igjen før bruk. Redigert 9.Juli.2011 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scand 7100 Svart 9.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2011 God gammel oppskrift for å få ut vann i forgasser med meget bra resultat. demonter forgasseren og ta av det som du ser du kan skrue av. legg det i ei kasserolle med vann og kok det opp. når den fosskoker så ta opp forgassren og delene å la det tørke. snu på den flere ganger mens den kjølner.. garantert ingen vannperler igjenn. stak opp hull forsiktig med en bil sveise tråd/ streng eller lignende hvis du ser det er irr eller tett. fin tjon på en god vers dag dette. Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.