Frittalande Startet 9.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2011 Eg har alltid høyrt at det er heilt trygt å gå/trakke/stå på motoren under service osv. Sjølvsagt må ein no vere forsiktig, og ikkje trakke på svake delar (rør, slangar evt elektronikk). Men; toler motoren eigentleg at ein går/trakkar/står på den? I mitt tilfelle er det inntil vidare ein VP TMD30a. Spesielt innsugingsmanifoyl, ventilkåpe og ekspansjonstank er utsett. Sitér dette innlegget Evrybody can be tough.... .........in a distance..! -FDU2- Link to post
adeneo Svart 9.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2011 Helt trygt er det nok ikke, men det kommer helt an på hvor korpulent man er, og hvor man tråkker. Støpejernsdeler, slik som blokk, topp, osv er ikke noe problem, tynnere blekkdeler, slik som ventildeksler går helt fint man hvis man er forsiktig og ikke veier for mye! Sitér dette innlegget Link to post
Alternes.. Svart 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 (redigert) Inntil videre???? Du har vel ikke tilfeldigvis tenkt til å selge motoren vel?? isåfall er det jo fint at vi får vite at du har for hobby å Stå, hoppe og tråkke på motoren Herlighet det sier seg vel selv at det ikke er tilrådelig og god omsorg for motoren å gjøre det du sier. hvorfor i all verden har du så stor trang til å hoppe på motoren under sevice? Redigert 10.Juli.2011 av Mercury. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Alternes.. Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 . Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Retox_93 Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Inntil videre???? Du har vel ikke tilfeldigvis tenkt til å selge motoren vel?? isåfall er det jo fint at vi får vite at du har for hobby å Stå, hoppe og tråkke på motoren Herlighet det sier seg vel selv at det ikke er tilrådelig og god omsorg for motoren å gjøre det du sier. hvorfor i all verden har du så stor trang til å hoppe på motoren under sevice? Han har ikke sakt at han ''hopper'' på motoren, så skjønner ikke helt hva du innbiller deg? å trå forsiktig på motoren får å f.eks komme seg på andre siden er da ikke noe problem. Å tråkke på motoren har e gjort så utrolig mange ganger mens e renoverte motoren, og det har ikke skjedd noe. De er kraftig bygd og tåler ganske mye påkjenninger! Sitér dette innlegget Link to post
Alternes.. Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Han har ikke sakt at han ''hopper'' på motoren, så skjønner ikke helt hva du innbiller deg? å trå forsiktig på motoren får å f.eks komme seg på andre siden er da ikke noe problem. Å tråkke på motoren har e gjort så utrolig mange ganger mens e renoverte motoren, og det har ikke skjedd noe. De er kraftig bygd og tåler ganske mye påkjenninger! Ja jeg innbiller meg vel mye rart Fin Tråkke tråd dette Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
index Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Det forundrer meg litt hvor mange som synes det er helt OK å gå/tråkke på motoren. Selv om det er enkelte punkter på motoren som kanskje tåler å bli tråkket på, så mener jeg uansett at dette er noe man bør unngå. Det er fort gjort å tråkke feil, og da blir det lett dyrt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
kimosabi Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 (redigert) Hvis ikke du vet hva alle forskjellige delene er til og hvor mye de tåler, så ikke tråkk på den heller, men ekspansjonstank og ting som er boltet til siden av motor feks. manifolder, er alltid fyfy. Ventildeksler går som regel greit. Selv pleier jeg å ta med hoppetau. Redigert 13.Juli.2011 av kimosabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Har skikkelig motor som er beregnet til å trå på,Volvo D3-170.Ikke noe Yanmarplastikk. Sitér dette innlegget Link to post
ollebolle2 Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Uproblematisk. Lær motoren å kjenne så vet en hvor en kan trakke. Sitér dette innlegget Link to post
knuthp Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Bare unngå å trø forderva opplagte ømfintlige deler, så går det fint. Ventildeksel tåler vekta di pluss moms :) Sitér dette innlegget Link to post
Alternes.. Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 (redigert) ja det går sikkert bra med litt hopp å tråkk i ny og ne, hva med stepping? går det bra? fint med litt irsk folkemusikk i ørene vel under service. ellers så var jo hoppetau et godt forslag! når jeg foresten er inne på denne utmerkede hoppe tråden, så vil jeg bare opplyse at jeg er på jakt etter et nytt hopp og tråkk objekt! nemlig en sabb 10-20 hk. så si i fra om noen tilfeldigvis skulle ville selge en slik Redigert 13.Juli.2011 av Mercury. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
SeaRaymond Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 sabb er fine å tråkke på, personlig tråkker jeg på en d-4 til dagen... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.