Jump to content

gjesteplass, Fredrikshavn

Framtia

Recommended Posts

Er det noen som kan komme med anbefalinger om hvor det er best å legge båten i Fredrikshavn?. Skal legge båten der en eller to netter i forbindelse med mannskapsbytte. Det er kjekt om det er ganske nært Stenaline sin terminal, evt at det finnes gode kollektivtilbud på land for å komme seg til fergeterminalen.

fredrikshavn.jpg

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Vi lå i den havnen for noen år siden i påvente av vær for kryssing av Skagerrak. Nær sentrum, ikke langt fra terminalen, helt grei liten restaurant i havnen (men mange bedre tilbud inne i byen). Slik vi opplevde havnen anbefales den så absolutt.

Som alle steder i Danmark er det fine områder for sykkelturer omkring byen.

Laholm

Takk for tips, de har lovet at det vil være plass når jeg kommer.

Jeg så båten din på AISen GeirT, men viste ikke at det var deg (hadde vært moro å treffes). Nå har vi nettopp ankommet Öckerö. Regner med vi setter kursen mot Læsø på torsdag. Var det greit å få plass der?

Ja jeg så deg også da du passerte her ned mot Øckerø.

Du må være flinkere til å lytte på ch16 :thumbsup: Ropte på deg der :)

Det var temmelig fullt på Vesterø der vi lå. Men dersom du kommer deg avgårde tidlig

og er fremme ikke for sent på ettermiddagen, bør det gå bra å finne plass.

Men vi så ingen som måtte forlate havna pga. at de ikke fant plass.

God tur videre. Håper vinden snur. Det var deilig å ha 15-20 knop aktenfra idag.

Vi var heldige og seilte hele veien med 7+ knop.

Geir :seeya:

Redigert av GeirT (see edit history)

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

VHFen sto på, men siden jeg kun har en høyttaler ute i cockpit blir det gjerne til at volumet stilles litt lavt. Så jeg glipp av oppropet dessverre. God tur videre du også. Vi ses kanskje på sørlandskysten om ikke før. Jeg setter kursen dit i midten av neste uke, direkte fra Danmark.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...