josefr Startet 10.Juli.2011 Del på Facebook Startet 10.Juli.2011 Hei. Jeg har en Scand Atlantic med 2 ror og 2 styresylindre. Jeg har byttet rattpumpe, slanger og autopilot. Jeg har luftet, luftet og luftet, men styresystemet "hugger" fremdeles. Det kommer ingen luftbubler ut av lufteslangene når jeg lufter. Er det noen forslag til rekkefølge på hvilke styresylinder som skal luftes først? Samtidig? Hva med autopilotpumpen (Garmin)? Noen tips? På forhånd takk for hjelpen :-) Sitér dette innlegget Link to post
30føtter Svart 10.Juli.2011 Del på Facebook Svart 10.Juli.2011 Hei! Monter en kulekik i bypass på hovedrørene nærmest styresylindrene, ved åpen ventil får du ut all luft i rørene. Etterpå lufter du sylindrene Sitér dette innlegget Link to post
josefr Svart 11.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2011 (redigert) Hei og takk for svar... Høres komplisert ut :-( Alt er jo montert og fullt av olje. Kan ikke si at jeg forsto konseptet 100%, men dersom jeg skal sette inn en kuleventil i bypass må jeg vel tappe og demontere igjen?? IKke veldig sugen på det :-( Skal vel gå an og lufte fullgodt uten en slik løsning, eller......?? Redigert 11.Juli.2011 av josefr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
josefr Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2011 Ingen som har erfaring med lufting av styresystem med 2 sylindre og en autopilotpumpe?? Sitér dette innlegget Link to post
josefr Svart 17.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2011 Maser igjen, jeg... Er det virkelig ingen som har en oppskrift for å lufte dette systemet??? På forhånd takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.