Avmønstret4 Startet 25.November.2004 Link til dette innlegget Startet 25.November.2004 Tror jeg har tenkt ut en måte å løse problemet med å lette jobben med å dra opp dreggen. hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe el. ankervinsj, men fant ut at det var andre investeringer som var viktigere i min nyinnkjøpt båt. (scand classic 25) må bl.a sette inn landstrømsentral, nytt toalett, vhf etc. men ønsker alikevel å lette dregg-jobben og å montere el.vinsj blir både dyrt og muligheten for å montere dette i båten er minimale pga. at toalettet er bak i båten. lurer derfor på å lage et beslag hvor j kan feste en seilvinsj bak på dollbordet over den ene siden av badeplattformen. dette vil lette dreggjobben betraktelig og tauet legger j bare oppi kassen under vinsjen etterhvert som det blir sveivet opp. den er også kjekk å ha ved forhaling eller lignende. fant en vinsj hos seasea som skulle være mer enn sterk nok til å trekke opp en 7,5 kg ploganker. vinsjen heter Barton G8 og koster 1300,- noen som har synspunkter eller erfaring med tilsvarende? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.November.2004 Link til dette innlegget Svart 25.November.2004 Hulda har noe av det samme, Andersen ST58EL. Jeg har ikke brukt den til anker ennå, men det burde funke helt greit. En av grunnene til at jeg har montert den på hekken er nettopp å trekke opp ankeret. Sitér dette innlegget Link to post
Arild Iversen Svart 25.November.2004 Link til dette innlegget Svart 25.November.2004 Firefighter, du kan få kjøpe en brukt Lewmar winch av meg for noen hundringer hvis du er interessert. Har stått på masta som reve winch, men den er demontert. Husker ikke nr/størrelse på den, men den er i god stand og holder i massevis til det bruket du nevner. Arild Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 26.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 hei Arild. Ja det er j interresert i. kan du ta kontakt med meg på mail for kontakt med vennlig hilsen espen nicthomm@online.no Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.