Jump to content

ANKERVINSJ TYPE MANUELL

Avmønstret4

Recommended Posts

Tror jeg har tenkt ut en måte å løse problemet med å lette jobben med å dra opp dreggen.

hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe el. ankervinsj, men fant ut at det var andre investeringer som var viktigere i min nyinnkjøpt båt. (scand classic 25)

må bl.a sette inn landstrømsentral, nytt toalett, vhf etc.

men ønsker alikevel å lette dregg-jobben og å montere el.vinsj blir både dyrt og muligheten for å montere dette i båten er minimale pga. at toalettet er bak i båten.

lurer derfor på å lage et beslag hvor j kan feste en seilvinsj bak på dollbordet over den ene siden av badeplattformen.

dette vil lette dreggjobben betraktelig og tauet legger j bare oppi kassen under vinsjen etterhvert som det blir sveivet opp.

den er også kjekk å ha ved forhaling eller lignende.

fant en vinsj hos seasea som skulle være mer enn sterk nok til å trekke opp en 7,5 kg ploganker.

vinsjen heter Barton G8 og koster 1300,-

noen som har synspunkter eller erfaring med tilsvarende?

Firefighter, du kan få kjøpe en brukt Lewmar winch av meg for noen hundringer hvis du er interessert. Har stått på masta som reve winch, men den er demontert.  Husker ikke nr/størrelse på den, men den er i god stand og holder i massevis til det bruket du nevner.

Arild

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...