Jump to content

Hvilken type båt er dette? ca 14fot


VetleBorgen

Recommended Posts

tør ikke si hva den der er, men i Norge så ble båter med slike "katedralskrog" bygd av Trifoil på tidlig 70-tall-

 

Denne ser noe nyere ut, så en tråd her fro en stund siden om en Flipper 450 som lignet litt på denne, men annet overbygg

 

 

 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

synes skroget ligner endel på en båt min far bygde ca 1980 (17-18 fot), var bygd på en engelsk form, de produserer lignende skrog enda der borte. Er vel pga av at de ofte ligger tørt på fjæra. Vet ikke merket. Banket og slo som f i litt sjø, men veldig stabil i rolig farvann.

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Link to post
Share on other sites

Har for dårlig nett til å sitte og surfe rundt etter bilder, tok meg nesten en time og laste opp dette. Har skrevet ned navnet, så får søke det opp når jeg kommer hjem fra jobb.

 

All informasjon jeg husker fra ham var at det var engelsk, noe navn (hvis han nevnte det) husker jeg ikke lengre, ikke stod det noe navn i informasjonskortet han hadde heller.

 

p4250091.jpg

Redigert av ahamm (see edit history)

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...