Pålestikk Startet 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2011 Min 2008 Ibiza 24 Touring har selvpolerende bunnstoff i hvit farge. Jeg er ikke nevneverdig fornøyd med dette, da det virker som jeg mister fart og at det gror ganske fort, trolig pga den lyse fargen. Jeg vurderer å bytte til racing/hardt bunnstoff i grått, for å øke fart og at det mulig vil gro noe saktere på det grå bunnstoffet kontra det hvite/lyse. Jeg trenger tips til hvordan jeg skal fjerne det gamle og hvordan det nye skal legges på for å få best mulig resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Jeg har, og har hatt, hvitt selvpolerende bunnstoff fra Hempel i mange år på flere båter og aldri hatt problemer med groe. Jeg tror i ditt tilfelle ville jeg ventet til høsten og brukt høytrykkspyler grundig og lenge for da vil du vel ha fått av det aller meste av det selvpolernede bunnstoffet. Regner med at du har primer under og at du ikke behøver å gjøre noe med denne. Vil tro at du bør ha på et strøk med en-komp primer for god vedheft og deretter et strøk, kanskje to avhengig av påføringsmetode/temperatur osv, med hardt bunnstoff, men selv ville jeg ikke har gjort det! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hanto1 Svart 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Hvorfor ikke bare bytte til sort selvpolerende bunnstoff, fungerer fint for 100 000 vis av andre.. Det er mye jobb med hardt bunnstoff hvis ikke du vil ha en masse lag utenpå hverandre. Hadde ikke mistet nattesøvnen over det hypotetisk lille fartstapet ved selvpolerende bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.