Jump to content

riktig oljemengde på 4-takt påhenger?

Mouche

Recommended Posts

Grunnen til spørsmålet er at en "båtnabo" ba meg hjelpe ham å finne ut hvordan man sjekker oljen på motoren, en nesten helt ny 50hk Mercury firetakter. De visste heller ikke hvordan de skulle få av lokket eller hvor peilepinnen satt! Vi fikk åpnet lokket og fant frem til peilepinnen, og de var såre fornøyde da det var masse olje i motoren. Faktisk så mye at det rant ut og ble fine "ringer" av oljesøl på sjøen. Stopp et øyeblikk sa jeg, men det renner over av olje. Ja da er det i allefall nok sa de. Ja, sa jeg, lurer på om ikke det er litt feil å ha så mye olje i motoren at det renner ut av røret hvor peilepinnen er? Går sikkert greit sa de for vi skal bare kjøre sakte. Jeg anbefalte dem å få tømt ut litt, men det hadde de hverken tid, lyst eller utstyr til å gjøre.

Men da de spurte meg hva som kan skje galt så ble jeg litt svar skyldig, men mener at flere her har uttalt at det kan være vel så ille med for mye olje som litt for lite så mitt spørsmål er da; Hva kan skje hvis man har for mye olje på?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...