svenn-m Startet 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2011 Hei. Er det noen som har erfaring med denne type båt? tenker da spesielt på sjøegenskaper. Kom gjerne med positive og ikke minst negative erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Alle desse båtene (Naurstad 24 ) er selvbygget. Formene har vert eiet av diverse mer eller mindre seriøse personer - og det var ofte grupper på 8-10 personer som betalte en sum fr å få låne formene og støpte så et antall båter. Kvaliteten på arbeidet er MEGET variabelt og skrogstykkese og kvalitet på støpingen varierte sterkt. I tillegg var formene de siste årene skjev - slik at skrogene ble skjeve mot ene siden.. De hadde svært dårlig bære evne og var ikke kjent for serlig gode egenskaper i høy sjø. Sitér dette innlegget Link to post
svenn-m Svart 11.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Alle desse båtene (Naurstad 24 ) er selvbygget. Formene har vert eiet av diverse mer eller mindre seriøse personer - og det var ofte grupper på 8-10 personer som betalte en sum fr å få låne formene og støpte så et antall båter. Kvaliteten på arbeidet er MEGET variabelt og skrogstykkese og kvalitet på støpingen varierte sterkt. I tillegg var formene de siste årene skjev - slik at skrogene ble skjeve mot ene siden.. De hadde svært dårlig bære evne og var ikke kjent for serlig gode egenskaper i høy sjø. Vet du når disse formene ble skjev? Hva legger du i svært dårlig bære evne og ikke gode egenskaper i høy sjø? Høy sjø kan være så mangt Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Det du finner av disse båtene kan være svært forskjellig. Jeg har hatt en slik båt og jobbet mye med den for å få den i en bedre tilstand. Ta noen bilder av båten og fortell hvordan den ser ut. Da får du sikkert mange tips. Det var også bygget en større båt og den var mer kjendt for å være skjeiv. Sitér dette innlegget Link to post
svenn-m Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Det du finner av disse båtene kan være svært forskjellig. Jeg har hatt en slik båt og jobbet mye med den for å få den i en bedre tilstand. Ta noen bilder av båten og fortell hvordan den ser ut. Da får du sikkert mange tips. Det var også bygget en større båt og den var mer kjendt for å være skjeiv. Hva gjorde du for og få den bedre? Er det noe spessielt jeg må se etter hvis jeg lurer på å kjøpe en? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Som det er nevnt tidligere, er det mange varianter av båtene siden det er selvbyggerbåter. Å kontrollere skrogtykkelsen er jo absolutt viktig for sikkerheten. Noen brukte støp i bunnen som ballast. Dersom det lekker vann til støpen , vil den tære på plasten og man får da et svakt parti i båten. Må ha noen bilder av båten for å gi råd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.