Otto R Startet 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2011 Sjekket mine batterier i dag. Etterfylte ca halv liter pr batteri . De er fulladede, men jeg så at på toppene var det svart,alså sot ! Er dette normalt eller har det annen årsak ? Det svarte var lett å tørke vekk. Båten står mye med automatisk lading på alle tre batterier på tilsammen ca 500Ah. Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Mine er og svarte under, men de fungerer som normalt.....tror jeg:-) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
småbåtentusiasten Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Normalt i den forstand at det småbobler under lokket i batterivannet/syren ved lading. Vannet forsvinner ned igjen i batteriet (evt fordamper) mens partiklene blir igjen. Dette ser ut som sot. Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Har det samme, har aldri brydd meg om det. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Dette er nok helt normalt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.