fredivar Startet 26.November.2004 Link til dette innlegget Startet 26.November.2004 Vi i Gokstad kystlag i Sandefjord har et medlemsblad som heter "Kystvakt". Her skriver medlemmene om hva som skjer i laget, turer de har vært på etc. I tillegg vil det i januar holdes et navigasjonskurs som er omtalt i bladet. Jeg har lagt inn siste nummer idag, Nr 3-2004, i tillegg til at nr.1 og 2 også ligger her for nye lesere. Det er bare å gå inn på http://www.gokstadkystlag.no velge "Publikasjoner" -> "Kystvakt" Internettsidene våre er ikke på langt nær ferdige ennå, men det abeides med å fylle ut resten i løpet av vinteren. Fred Ivar Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Hmmm..... finner ikke siden, er svaret jeg får når jeg prøver "http://gokstadkystlag.no"... :-) fredriksen Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Hmmm..... finner ikke siden, er svaret jeg får når jeg prøver "http://gokstadkystlag.no"... :-) fredriksen Prøv www.gokstadkystlag.no Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
fredivar Svart 26.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Beklager, linken er nå rettet (Det var litt for tidlig på morgenen å legge noe inn for meg...) Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Virkelig et flott blad dere lager! Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
fredriksen Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Det er imponerende at man er interesert i å vedlikeholde og ta vare på de gamle båtene, men det er også fint at noen har tid til å offre seg for å få laget et så fint blad!! Dette var bra!! :flag: Sitér dette innlegget Link to post
fredivar Svart 27.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2004 Tusen takk for den positive tilbakemeldingen. Vi prøver så godt vi kan å lage en interressant avis. . Vi er så vidt jeg vet passert 400 medlemmer i Gokstad kystlag og som trives i hverandres selskap. Her finnes både direktører, bønder, husmødre, sykepleiere og alle andre yrker representert, men alle er på samme nivå når vi er på Slippen. Her er folk med trebåter og plastbåter, eller ikke båt i det hele tatt, men med et ønske om å treffe andre med interresse for å bevare kystkultur, eller bare å ha sosialt samvær. Hver sommer arrangerer vi motorbåtregatta for trebåter, med regler fra 1939, og seilregattaer for både plast og trebåter. Så hvis noen er forbi Sandefjord, bare stikk innom på en onsdag mellom 18-21 og se hva vi holder på med. Hilsen Fred Ivar Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.November.2004 Link til dette innlegget Svart 27.November.2004 Hver sommer arrangerer vi motorbåtregatta for trebåter, med regler fra 1939, og seilregattaer for både plast og trebåter. Så hvis noen er forbi Sandefjord, bare stikk innom på en onsdag mellom 18-21 og se hva vi holder på med. Hilsen Fred Ivar Dette med regatta høres spennende ut. I Moss ble jeg flasket opp med motorbåtregatta og det engasjerer. Kan du ikke fortelle litt mer om dette? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
JanS/EIR Svart 28.November.2004 Link til dette innlegget Svart 28.November.2004 Hei fredivar og Gokstad kystlag! For et kjempefint blad dere lager, og for noen flotte bilder! Øyet blir stort og smått, som Stomperud sa. Er det mulig å abbonere på bladet? mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
fredivar Svart 28.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2004 Dette med regatta høres spennende ut. I Moss ble jeg flasket opp med motorbåtregatta og det engasjerer. Kan du ikke fortelle litt mer om dette? Jeg skal prøve å få lagt ut noen eldre årganger av "Kystvakt" hvor det står litt om regler og sånt, men kort fortalt så var det i gamle dager motorbåtregattaer mange steder i Norge, som ble avsluttet hvert år med en landsregatta. Jeg husker ikke årstallet for oppstarten men regler og slikt ble mer og mer kompliserte for hvert år som gikk. De reglene vi bruker fra 1939 går ut på at det er en fordel med liten motor og tung båt, så ofte så er det vår egen "Fram" med 3-4 hk Marna som enten vinner elller kommer høyt opp på listene. Vi har delt inn i 2 klasser, båter mer enn 30 år gamle og nyere båter. Vi startet opp med disse regattaene når vi hadde 10 års jubileum i 2001. Den båten som vant landsregattaen i 1956 var også med i 2001!. Vi veier hver båt før start, for vekten er med i regnestykket. Stavern gjorde det godt i årets regatta, se her: http://www.op.no/nyheter/article1199642.ece. Det finnes mange linker å se på under "Ut fjorden" logoen på http://www.gokstadkystlag.no og hva som aviser og andre skrev om arrangementet vi hadde i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
fredivar Svart 28.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2004 Hei fredivar og Gokstad kystlag! For et kjempefint blad dere lager, og for noen flotte bilder! Øyet blir stort og smått, som Stomperud sa. Er det mulig å abbonere på bladet? mvh Jan S Bladet blir sendt til alle medlemmene vi har. Et medlemsskap koster kr 300 i året som innbefatter medlemsskap i Forbundet Kysten http://www.kysten.no. For et slikt medlemsskap får man hvert år 5 nummer av bladet "Kysten", et kjempefint fargemagasin på ca 50 sider (A4) og 4 nummer av vårt eget blad "Kystvakt". Det "Kystvakt" vi sender ut til medlemmene er i sort/hvit, størrelse A5, mens vi har en fargeversjon liggende på våre websider. Vi har foreløpig ikke sett at vi har økonomi til å trykke vårt eget blad i farger. Sitér dette innlegget Link to post
fredivar Svart 28.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2004 Jeg skal prøve å få lagt ut noen eldre årganger av "Kystvakt" Har fått lagt ut 2002 og 2003 årgangene idag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.