glalaksen Startet 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2011 Hei igjen Nå lurer jeg på hvor lang en viksund columbi 27 er i centimeter. Grunnen til at jeg spør er at viksund har oppgitt den til 805cm i brosjyren jeg finner på nett, mens i papirene på båten hos fiskeridirektoratet er den oppgitt til 796. "Problemet" mitt er at hvis båten er over 800 cm så kan jeg fiske torsk for cirka 100 000 mer pr år. Slik som kvotene og prisene er nå. De pengene vil jeg så gjerne ha Fint hvis noen sitter med dokumentasjon eller synspunkter på hvordan jeg kan "bevise" at båten er over 800 cm blir jeg veldig glad. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Et målebånd? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Det er nok ikke så enkelt. Kan bestille en oppmåling gjennom fiskeridirektoratet, men vet ikke hvor mye det koster. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Det jeg har funnet er 808cm. Like lang som Viksund 880, som altså også er 808cm! Logisk? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Chiefengineer Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Er vel bare å få oversendt dokumentasjonen fra fabrikken og sende inn denne til Fiskeridir. sammen med en redegjørelse av problemstillingen? Gruppe 2 (åpen) skal vel ha kvote i forhold til båtlengden? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Jeg foreslår at du allikevel måler båten selv med et målebånd. Dersom den da viser seg å være over 8 meter, så kan du bestille oppmåling gjennom fiskeridirektoratet. Da er jo den investeringen sikker med en innteksøkning på 100,000,- kr i året. Dersom du finner at den er under åtte meter så sparer du pengene og fortsetter som før. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Fant denne linken på nettsidene til Viksund. Må jo være god dokumentasjon. Ser at bredden i målebrevet på båten vår også er 23 cm feil. http://www.viksund.no/images/stories/nedlasting/eldremodeller/lystb/27col.pdf Når man måler en båt. er det da lengste lengde som gjelder? med baugrulle og det hele? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.