GlennIversen Startet 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2011 Hei og god sommer, Her om dagen skrudde jordingskabelen på starteren seg ut når jeg var ute å kjørte, jeg merket dette med at det begynte å "skrangle" litt i motoren og det begynte å lukte svidd ledning i kontrollboksen. Jeg smurte derfor godt inn med Locktite på denne skruen, for at dette skulle forhindre i at denne skruen skulle løsne igjen, men nå virker det som at starteren ikke klarer å dra skikkelig rundt og ladingen på batteriet måler opp mot 15,5volt i perioder. Jeg frykter nå at ladereleeet har gått?? Har lagt opp ny jordingskabel med jording både på starteren og blokka, og etter 20min kjjøring viser strømmen at jeg har 15,7volt når jeg måler strømmen på startreleet og jordingen på blokka, selv etter at tenning er skrudd av. betyr dette at starter og eller startreleet er gåen, eller er det likeretter/ladereleet som er gåent?? Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Scand 7100 Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Er litt ut på tynn is her men har hatt samme problem på samme motor og snøskuteren.(samme system) etter det jeg har formening om så har du ikke lade rele men kun likeretter. går den føyken så lader den vilt. på skuteren small alle pærene. og i båten kuttet den helt. mitt råd bytt likeretter så er det greit.(jeg kjøpte ett erstatnings produkt som hadde større kjøleribber enn gamle. fra usa billig) Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post
GlennIversen Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Takk for svar, ja det stemmer at det er likeretter og ikke laderelee som jeg skrev. (litt mange feriepils som gjorde at det ble trykkfeil) Har en misstanke om at denne er brent/defekt. Denne er jo nesten umulig å skaffe til en normal pris her hjemme, så det blir nok en liten bestilling fra boats.net i høst, når båt og motor kommer på land, hvis ingen har noen gode tips om ett erstatningsprodukt her hjemme. Nå bruker jeg startboosteren som startstrøm og har koblet av batteriet mens jeg kjører. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.