snurresprett Startet 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2011 (redigert) Har akkurat kjøpt meg en Herwa 16 family, og kunne tenkt meg og sette inn en marine radio med høytalere av type Boss. Men i båten så sitter det kun ett batteri, og jeg lurer på om det er nok! jeg skal ikke ha mer enn event en mobiltelefon lader i tillegg til Radion! men er dette for mye for ett batteri? bør jeg ha et separat forbtuk/startbatteri? vil dynamoen klare og lade nok? noen som eventuelt har et raskt prinsippskjema på dette? har søkt litt i forumet, men finner ikke helt det jeg jakter på! på forhånd takk:) Redigert 12.Juli.2011 av snurresprett (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 et lite løft:) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Har akkurat kjøpt meg en Herwa 16 family, og kunne tenkt meg og sette inn en marine radio med høytalere av type Boss.Men i båten så sitter det kun ett batteri, og jeg lurer på om det er nok! Gratulerer med ny båt. Har aldri vært noe problem å drive en vanlig standard stereo med f.eks 4x50W i mine båter med ett batteri og lading fra påhenger. Kommer selvsagt an på hvor mye du har tenkt å spille når du ligger stille. Man skal skal du ha ekstra forstertker, sub o.s.v. så er det en annen sak. Hvis du kobler batteriene riktig så kan du nok ha to batterier, men da ville jeg satt på en toveis vender slik at du kan lade begge mens du kjører og tappe kun det ene ved landligge. En slik vender koster ikke mange kronene på f.eks. Maritim. Mener koblingsskjema medfølger. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 skal ikke ha noe forsterker og alt det tjafset der.. det jeg lurte mest på var om dynamoen taklet to batterier.. eller om det blir for mye.. tenker du på en vanlig vender med 1,2,1+2 ? Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 ..tenker du på en vanlig vender med 1,2,1+2 ? Jepp. Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 ok, det skal vel la seg intallere.... men når jeg da kjører og lader, skal venderen stå på 1+2? trodde jeg risikerte at det ene batteriet da ville tappe det andre eventuelt? Sitér dette innlegget Link to post
Jche Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 De vil ikke tappe hverandre så lenge de får lading fra motoren. Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 15.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 suverent.. får sjekke om mototren klarer og lade to batterier da.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.