Jump to content

Kan jeg ha to batterier på min 50hm Merc, 95 modell?

snurresprett

Recommended Posts

Har akkurat kjøpt meg en Herwa 16 family, og kunne tenkt meg og sette inn en marine radio med høytalere av type Boss.

Men i båten så sitter det kun ett batteri, og jeg lurer på om det er nok! jeg skal ikke ha mer enn event en mobiltelefon lader i tillegg til

Radion! men er dette for mye for ett batteri? bør jeg ha et separat forbtuk/startbatteri? vil dynamoen klare og lade nok?

noen som eventuelt har et raskt prinsippskjema på dette?

har søkt litt i forumet, men finner ikke helt det jeg jakter på!

på forhånd takk:)

Redigert av snurresprett (see edit history)

Har akkurat kjøpt meg en Herwa 16 family, og kunne tenkt meg og sette inn en marine radio med høytalere av type Boss.Men i båten så sitter det kun ett batteri, og jeg lurer på om det er nok!

Gratulerer med ny båt. Har aldri vært noe problem å drive en vanlig standard stereo med f.eks 4x50W i mine båter med ett batteri og lading fra påhenger. Kommer selvsagt an på hvor mye du har tenkt å spille når du ligger stille. Man skal skal du ha ekstra forstertker, sub o.s.v. så er det en annen sak. Hvis du kobler batteriene riktig så kan du nok ha to batterier, men da ville jeg satt på en toveis vender slik at du kan lade begge mens du kjører og tappe kun det ene ved landligge. En slik vender koster ikke mange kronene på f.eks. Maritim. Mener koblingsskjema medfølger.

Lykke til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...