okeido Startet 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2011 Har en md 30a motor på 65 hk,på den sto det en ms2b gear som havarerte forrige uke, var i dag i kristiansand for å kjøpe et ms3b gear som jeg trodde skulle passe over,men akselen som går inn i motoren,eller dempeplata er dobbel så kraftig som min, 3 ganger så tung og 10 cm lenger, for meg virket som den er beregnet på kraftigere motor?men over 100 hk er det vel hydrauliske gir.? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Hei! VP MS2 tror jeg har 7 grader nedvinkling, mens MS 3 og 4 har 8 grader. MS 3 og 4 har blitt brukt på motorer opptil 200 hk. Sitér dette innlegget Link to post
carmencita Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Hei, synd med giret, men du må skifte demperplaten også. Da passer akselen. Vet ikke om lengden er den samme. At det er et MS2 gir på en MD 30, som i utgangspunktet er på 65 hk tror jeg ikke er originalt. Hadde en TAMD30 på 105 hk og den hadde MS3 gir. MS2 giret mener jeg er for "gammelt" for din maskin. Carmencita Sitér dette innlegget Link to post
carmencita Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Ligner giret ditt på dette? Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 (redigert) ja,det er giret mitt,lengden på ms3 en er ikke lik, og det er for lite plass til ms3 gir.flensen er ikke lik heller,flensen som står på ms3 giret passer ikke heller,passer md 21 tror jeg har stått på mercedes ,men står volvo penta på delen,for å få plass må motoren frem og tror jeg den vil gå inn i "torpedoveggen". så enten finne mindre kasse event lik, på dele registret står den girkassen som et alternativ,koster bare 7600 euro ny.tittet inne i min, og er deler til bare tannhjulene koster 1800 euro.så er det en messing aksel eller noe inne i der som er i biter.så er ikke bare noen lagre som har gått, hvertfall et lager som har gått og.privat bilde eller?ms3 giret er og for dyp forresten,vil slå ned i bunnen,og motorn kommer i kontakt meed gulvet vis noen står på et punkt på det.det er ikke noe å gå på. Redigert 13.Juli.2011 av okeido (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Er det noen andre alternative kasser jeg kunne brukt,avhengig av den bygger likt med ms2 en.i lengde og dybde. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 ingen svar her? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Du kan jo ta en telefon til Ragnar Ringstad, mulig de har noe liggende. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
okeido Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 jeg kan jo gjøre det, tenkt på det men bare regner med prisene er hinsides, men hvem vet? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 (redigert) Ellers kan du høre med han Tor Sneve som driver med overhaling av VP og Yanmar. http://www.finn.no/finn/boat/parts/object?finnkode=28622172 Og enda fler du kan ringe, her kan du se de monterer et MS2 Gear. http://www.bestmarine.no/?page_id=67 Redigert 13.Juli.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
okeido Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 har sendt han mail,men ikke fått svar enda,kanskje ferie?men tror det blir for dyrt,motorbytte er planen.først må bruke mye penger og ikke nok power der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.