lofot2 Startet 12.Juli.2011 Del på Facebook Startet 12.Juli.2011 Holder på med å skifte olje på et DPE drev med ca. 300 timer bruk. Oljen er gulaktig/ikke gjenomsiktig. Lurer på om jeg har vann i oljen. Skal ta et bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 7100 Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Hei tøm det over i en klar beholder og vent over natta so skiller vann og olje seg Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post
68 GT Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Kan tyde på vann dette,greit med en trykktest. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
lofot2 Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Da må kanskje simmeringene skiftes. Må det være Volvo penta deler eller kan man bruke vanlige SKF simmeringer? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Vannet skiller seg nødvendigvis ikke fra oljen om de har ingått emulsjoner. Da må du ta en Water in oil test, men sånt utstyr har ikke den menige mann utstyr for. Ville bare byttet olje og sjekket igjen etter 50 timer var jeg deg. 300 gangtimer på denne olja er tross alt et betydelig antall timer for slikt utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
lofot2 Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Her er bildet. Ser selv at det ikke ser så bra ut Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 vann ja! Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Bearded Beast Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Skal det ikkje være skifte hver 200 time / hvert år Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Til sammenligning, riktignok DPHdrev. 170 timer på denne oljen. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Ser ut som små mengder vann ja. Kommer antakelig inn gjennom påfyllingspluggen. Bytt o-ring der og skift ut oljen, slik søker du deg systematisk frem, eller du må sette på trykk for å finne ut hvor det lekker. Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 13.Juli.2011 Del på Facebook Svart 13.Juli.2011 Kan også være, tappepluggen eller peilepinnen. Sjekk at oringene sitter på, hos meg manglet o-ring i tappeplugg og jeg hadde fått noe vann inn Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
lofot2 Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2011 Da var gir-skifter mekanisme og propel aksel demontert. Nye simmeringer og O-ringer bestilt. Håper på å skru sammen i morgen. Gjør dette grundig med en gang så slipper jeg å tenke på dette mere. Takker for tilbakemeldinger Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.