Jump to content

Evinrude VRO 90 hk V4 gir alarm etter 30 sekund

Jon-Kåre

Recommended Posts

Har kjøpt meg ny motor en Eivindrude V4 VRO havnet jeg på til slutt. Når jeg starter opp og lar den gå på tomgang får jeg en vedvarende pipealarm. Noen som vet hva denne indikerer????

Til jeg vet om oljetanken funker kjører jeg med olje blandet i bensinen. Hvis denne ikke funker vil det da gi alarm?

Har lite lyst til å sjøsette før jeg vet hva denne alarmen er. Motoren har kontrollstråle og 30 sekunder som det tar før alarmen går er vel ikke nok til å varmkjøre den på tomgang?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Fant følgende, men vil tro det er de samme varselsignalene for en V4?

The warnings pertaining to a V/6 engine are:

1 - Constant and steady beep = Overheating or Fuel Restriction.

2 - Beep every 20 seconds = Oil level at 1/4 tank mark.

3 - Beep every other second = VRO failure, No oil, Air gaining access to oil line, Oil restriction, etc.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Pipet er konstant ja. Overheating skulle vel ikke komme etter 30 sekunder på tomgang???? Kjører med klokke og hageslange.

Fuel restriction er jeg usikker på hva betyr?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

:confused: Da får jeg lete imorgen :sleep:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...