Jon-Kåre Startet 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2011 Har kjøpt meg ny motor en Eivindrude V4 VRO havnet jeg på til slutt. Når jeg starter opp og lar den gå på tomgang får jeg en vedvarende pipealarm. Noen som vet hva denne indikerer???? Til jeg vet om oljetanken funker kjører jeg med olje blandet i bensinen. Hvis denne ikke funker vil det da gi alarm? Har lite lyst til å sjøsette før jeg vet hva denne alarmen er. Motoren har kontrollstråle og 30 sekunder som det tar før alarmen går er vel ikke nok til å varmkjøre den på tomgang? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
puddingen Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Ække helt sikker, men det er vel olje eller kjøling som fyrer alarmen på disse Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Fant følgende, men vil tro det er de samme varselsignalene for en V4? The warnings pertaining to a V/6 engine are: 1 - Constant and steady beep = Overheating or Fuel Restriction. 2 - Beep every 20 seconds = Oil level at 1/4 tank mark. 3 - Beep every other second = VRO failure, No oil, Air gaining access to oil line, Oil restriction, etc. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Jon-Kåre Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Pipet er konstant ja. Overheating skulle vel ikke komme etter 30 sekunder på tomgang???? Kjører med klokke og hageslange. Fuel restriction er jeg usikker på hva betyr? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
puddingen Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Fuel restriction, vann i bensina...? Sitter vel et filter/vannutskiller under huven på dissa Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Fuel restriction kan vel bety at den ikke får nok bensin vil jeg tro? Hva med å prøve og pumpe belgen og se om det gjør noen forskjell. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Jon-Kåre Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Da får jeg lete imorgen Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.