ollebollenor Startet 26.November.2004 Link til dette innlegget Startet 26.November.2004 Jeg trenger ny kalesje til min hansvik 18ht og fikk pris fra hansvik på 6800,- er det en ok pris eller er det andre pushere som er bedre på pris? Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
Erik Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Tror ikke det er så ille. Betalte Ca 10 000,- på min 18 foter for noen år siden, men det var inkl nye bøyler (2 bøyler). Her kan du se den kalesjen : https://baatplassen.no/i/baatdb.pl?db=defau...w_records=S%F8k Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
GOE Svart 27.November.2004 Link til dette innlegget Svart 27.November.2004 Tror nok dette er omtrent der prisen vil ligge for ny kalesje på en båt av denne størrelsen. Byttet på en Draco 18 for en del år siden og mener å huske at jeg betalte rundt 6000,- kr. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
fredivar Svart 27.November.2004 Link til dette innlegget Svart 27.November.2004 Har akkurat bestilt kalesje til min 21 fot snekke hos Meier på Vear, Stokke. Har sett på noen av de kalesjene han har sydd, og de så veldig bra ut, selv om de var endel år gamle. Har hørt at andre også er veldig fornøyd med de kalesjene han har sydd. Han skulle ha mellom 8 og 9000 for kalesjen til min 21-22 fot Risørsnekke som har 5 bøyler. Kalesjen blir todelt med to glidelåser foran, delt på midten med glidelås, og to glidelåser og vindu bak Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 28.November.2004 Link til dette innlegget Svart 28.November.2004 Hei! Jeg kjøpte ny kalesje til min Hansvik 18HT hos Alf Hansen: http://www.baat.aller.no/alfhansen/avdoslo.html Kalesjen var helt lik originalen, ble levert i april 2002 og kostet da ca 4500kr. inkl porto. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 28.November.2004 Link til dette innlegget Svart 28.November.2004 Hei! Kjøpte også kalesje til min 18-foter fra Alf Hansen til ca 4.500,- Den var helt tilpasset og av bedre kvalitet enn originalen (solidere, tykkere stoff) Snakket med flere som mener at Hansen konkurerer godt både på kvalitet og pris. mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Seilinor Svart 29.November.2004 Link til dette innlegget Svart 29.November.2004 Det er hyggelig å høre at Alf Hansen har skjerpet seg og nå leverer kvalitet igjen. Personlig har jeg nettopp fått en lokal skomaker/kalesjebygger til å lage en spesialtilpasset kalesje der vi sammen tok mål og hvoretter han laget et kalesje som jeg er meget fornøyd med. Og til en vettig pris. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 29.November.2004 Link til dette innlegget Svart 29.November.2004 Meier er jo rådyr.Han og Thorsen unngår jeg ihvertfall. Brent barn lukter ille så nå brukes han iraneren på Mågerø. Ikke så ille på pris og veldig hyggelig. Sitér dette innlegget Link to post
ollebollenor Svart 29.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2004 Takk for alle svar,da blir det nok en telefon til Alf Hansen for prisforespørsel. Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
Sabeltann Svart 29.November.2004 Link til dette innlegget Svart 29.November.2004 Hei! Kjøpte også kalesje til min 18-foter fra Alf Hansen til ca 4.500,- Den var helt tilpasset og av bedre kvalitet enn originalen (solidere, tykkere stoff) Snakket med flere som mener at Hansen konkurerer godt både på kvalitet og pris. mvh Jan S Kjøpte selv stor kallesje til mørebasen, rett i underkant av 10.000 for stor kallesje samt liten tilt kalesje over styrehus! Kjempe kvalitet, var feil sydd ved leveranse, ringte og sendte den lille tilbake for rep. Ordnet raskt opp og jeg fikk dekke omkostninger på et minnelig måte. Kjøper min neste kallesje hos Alf Hansen jeg! Sitér dette innlegget Link to post
Timeout Skjeberg Svart 30.November.2004 Link til dette innlegget Svart 30.November.2004 Takk for alle svar,da blir det nok en telefon til Alf Hansen for prisforespørsel. Lykke til, men håper du får en bedre opplevelse av firmaet enn det vi gjorde for et par år siden. Det ble bestilt kalesje derfra i oktober 2002 av forrige eier av båten vår, etter mye tull var den ferdig på båten i september 2003. Da var den heller ikke slik det var avtalt, men 16 cm. høyere enn den skulle med det resultat at båten, unnskyld uttrykket, ser ut som en dass med kalesjen på. Men jeg får legge til at kvaliteten på stoffet og sømmene er av høy kvalitet. Når det raste som værst måtte jeg bare skrive av meg raseriet, og hele historien kan leses ved å følge linken under. Dette kan vel kalles for å rote opp i gammel dritt, men jeg føler meg så grundig lurt av firmaet at det er vanskelig å glemme en slik handel. I tillegg kommer denne kalesjen til å bli byttet flere år før det egentlig er nødvendig. http://home.online.no/~vidaedv/kalesjemarerittet.cfm MVH Vidar. Sitér dette innlegget Link to post
Bertinius Svart 30.November.2004 Link til dette innlegget Svart 30.November.2004 Hei Jeg som er fra sørlandet, ville undersøkt med Jens Sagen i Kr.sand også, er ikke så værst på pris, og leverer topp kvalitet til alle merker Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 30.November.2004 Link til dette innlegget Svart 30.November.2004 Har ikke Sagen og Hansen oh Hubert delt veldig store deler av markedet mellom seg da? En sterk påstand kanskje,men det er min forståelse. Misoppfatning kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Har ikke Sagen og Hansen oh Hubert delt veldig store deler av markedet mellom seg da? En sterk påstand kanskje,men det er min forståelse. Misoppfatning kanskje?Ikke sikkert det ,Thor. Jeg har blitt i tvil, jeg også. Etter å ha ringt land og strand rundt for å få tak i ny kalesje til min Nor-Dan Family, så har jeg også fått dette inntrykket. Ingen av dem kunne skaffe den kalesjen jeg skulle ha. De hadde en mal, men kunne ikke si sikkert om den ville passe. De måtte eventuelt få inn den gamle, og bruke den som mal. Og prisen var bortimot den samme hos alle. Varierte bare med ett par hundre kroner. Dette er en kalesje-type som heter modell Berglihn, og de har visstnok gått konk eller noe sånt. Etter litt småprating med en hyggelig dame hos Hubert, fortalte hun etterhvert at det var Helly-Hansen Spesialprodukter i Søgne som hadde overtatt etter Berglihn. Og det stemte det, de hadde den gamle malen. Forhåpentlig også den riktige, men det vil tiden vise når jeg får kalesjen levert utpå nyåret en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Fikk det intrykket da jeg ringte rundt for å høre på priser. Da de fikk høre hvordan båt det var fikk jeg beskjed om hvor jeg skulle ringe. Spurte om de kunne sy etter den gamle som mal og da var beskjeden at det ville de ikke da disse kalesjene var det XXXX som sydde. Delt marked og ingen reell konkuranse lukter det i mine nesebor. Forresten så var det det året det brant en opplagshall i Molde. Kom borti en stakkar som fikk sin nye kalesje samme dag som hallen brant. De fleste Skilsø 750 har beige kalesje,han her hadde bestilt blå og den ville Hubert(tror jeg) ikke ta i retur pga dette. Da visste jo ikke Hubert om at det gikk en til rundt og tenkte blått Moldenseren var storfornøyd med å bli kvitt kalesja til askehaugen han hadde og jeg sparte 500 kr. Perfekt passform og er veldig fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Fikk det intrykket da jeg ringte rundt for å høre på priser. Da de fikk høre hvordan båt det var fikk jeg beskjed om hvor jeg skulle ringe. Spurte om de kunne sy etter den gamle som mal og da var beskjeden at det ville de ikke da disse kalesjene var det XXXX som sydde. Delt marked og ingen reell konkuranse lukter det i mine nesebor.Det stemmer ganske bra med min erfaring også. Bortsett fra at ingen visste, (eller ikke ville si ) hvem som satt på malene til min kalesje. Jeg var nok heldig som fikk tipset fra damen hos Hubert. Så det er ganske tydelig at de vet hva som rører seg i markedet. Virker som alle kjenner hverandre, og vet hvem som syr hva. Sitér dette innlegget Link to post
ollebollenor Svart 8.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2004 Takker for alle svar.Ringte Alf Hansen` avd i Oslo i dag og fikk en pris på 5270,- det var med 10% rabatt hvis jeg bestilte før jul.Det var vist de som hadde overtatt de gamle malene til hansvik 18ht men det var ikke de som leverte til hansvik.Skulle få tilsendt noen fargeprøver så jeg kunne få se de forskjellige fargene.(fargen må sjefen bestemme) Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.