O.Olsen Startet 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2011 Hei Måtte kjøpe nye kabler for å strekke fra batteriet til motoren. Er ca3,5 meter mellom. Eneste som var å oppdrive var en pakke med startkabler....... Etter mye om å men bestemte jeg meg for dette , da jeg var nødt til å ha ut båten i går. Motoren har startet som en klokke disse dagene når jeg har hatt den på land stående (da med noe tynnere kabler til batteri som var alt for kort) Fikk ut båten, men ikke start.....hørte at starter og auto shoke slo inn, men ikke starøm til å dra den rundt. Fikk låne en slik "booster" lader, å da kom den som en kule. Så mitt spørsmål blir da...: kan disse kablene som blir brukt til vanlige startkabler være for tykke ?? (3,5m) Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Tykke kabler er bra. Sikkert dårlig batteri. Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Som sagt, tykke kabler er bra! Jo tykkere, jo bedre. Spørsmålet er om du bruker klypene på kablene, og ikke får bra nok kontakt der? Hjelper ikke med tykke kabler dersom kontaktpunktet er for dårlig... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
FjordHT Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 (redigert) Tykke kabler er bra. Sikkert dårlig batteri. Rett og feil, tror jeg. Jeg tror batteriet er bra, men mange av dagens startkabler er søppel. ser ut som tykke gode kabler, men er bare lampettledning inni.(ihvertfall på mange "billige") Jeg forsøkte å starte min motor med nye fancy startkabler med mange fine tall på pakken. Klarte bare å slå starteren inn, men ble for svakt til å starte motoren. Jeg klarte å brenne av den ene kabelen, tror den var 0.75 mm2 i en strømpe som tilsvarte ca 20mm2. Kjøp deg noen skikkelige kabler, og nyt tryggheten på sjøen Redigert 13.Juli.2011 av lite (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.