Sailor82 Startet 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2011 Lurer på om det er noen som vet hvor man kan skaffe nytt eller brukt undervannshus til denne motoren. Gearhuset har stått en stund inneholdende sjøvann og er trolig ikke så mye å satse på.. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 sjekket finn?hadde prøvd med ny olje et par ganger og latt den kjøre 5 minutter på første skiftet.vis det ikke står helt da?eller bråker?skylle med diesel fungerer kanskje og?skulle jeg kasta huset så hadde jeg gitt den en sjangse.Andre hadde sikkert gjordt andre ting. Sitér dette innlegget Link to post
Sailor82 Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Er litt skeptisk til om det er verdt å gi det en sjanse da det var antydning til rustvann som kom ut av det. Det er likevel ingen antydning til ulyder eller problemer med funksjonaliteten etter prøvekjøring Sitér dette innlegget Link to post
knuthp Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Jeg har en 78 modell 55 hk evinrude, hvis det huset passer, skal du få det billig :) Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Kommer sikkert andre synspunkter, men viktige å få behandlet det hvertfall så det ikke blir mer drit,eller rust.men er bare hva jeg hadde gjordt, hadde ikke tatt første turen på risikabel ferd, men cruset litt rundt og i ro avstand eller nærme land da hvertfall.tror det vil komme ulyder før det blir problemer hvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
knuthp Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Når jeg skrudde påhengere som en bigeskjeft der jeg jobbet før i ti år, var vi forhandler av mercury. Når jeg fikk inn sånne tilfeller som vi her prater om, brukte jeg å fylle undervannshuset (etter tømming selvsagt) med diesel og litt olje, og kjørte motoren par minutter. fylte da på girolje og kjørte den en halvtime. Dersom ikke vann i olje da, oki. Ved vann i olje, overhaling. Sitér dette innlegget Link to post
Sailor82 Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 (redigert) etter en titt på boats.net ser jeg at hus fra Evinrude / Johnson 40-50 hp fra 1993-2003 passer Redigert 13.Juli.2011 av Sailor82 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.