beveren Startet 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2011 (redigert) Hei alle sammen Av en eller annen grunn har det begynt å komme vann(bare små drypp men dog) ut av "fettkoppen" på propellakslingen. Jeg har fylt på fett, men er det meningen at man skal presse fettet inn eller skal man bare fylle koppen? Jeg får ikke fylt noe mer enn akkurat hva koppen har plass til, da må man jo i så fall ha trykkluft e.l.? Koppen er av type gammel 1967 modell. Det er ingen nipler eller noe, bare et skrulokk Kan jo være at den lekker pga noe annet enn lite fett i koppen, men det har jeg lite sjanse til å undersøke med båten på vannet.. Redigert 13.Juli.2011 av beveren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ellida Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Hei der. Fettkoppen skal fylles opp, og så skrues inn til du kjenner passe motstand. Du vil også set at det slutter å dryppe når du har fått presset inn nok fett. Vanligvis så presser en inn litt fett (skrur litt inn på fettkoppen) etter at en har vært ute å kjørt, hvis det drypper sjøvann. Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 der sitter en talgpakning på fremsiden av smørekoppen den kan skrus til litt. Eller byttes.., og lokket må bare vris en halv omgang pr 10 timers gange. Ellers fylder du stevnrøret med fett. Sitér dette innlegget Link to post
beveren Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Takker for tips. men jeg har allerede vært med vannpumpetang å strammet til hva skjer med stevnrøret da? (og hva er stevnrøret?) Takker og bukker Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 stevnrøret fylles med fett , så motoren sliter med at dra det rundt.. varmgang i aksel.. det er veldig enkelt at bytte talgpakning.. det er sikkert det som må til.. drypper det mye? tenkte om du kunne vente til etter sesongen er ferdig.. og så demontere aksel og rengjøre for fett.. hvis du søker på talgpakning herinne finner du enkelt ut åssen den skal byttes Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.