Stein Erik Startet 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2011 Hei, jeg har kjøpt en eksosgass temp. måler,men jeg vet ikke hvor på turboen giveren skal monteres.Noen som kan dette? Sitér dette innlegget Link to post
Ellida Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Den skal vel monteres like etter eksosflensen ut fra turboen på eksosrøret. Sitér dette innlegget Link to post
30føtter Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Har montert temp føler på eksosdemper/vannlås, får indikasjon hvis det blir lite sjøvann til eksosen. Temperaturen har aldri vert over 50 grader, vil med tida knytte den til alarmsystemet Sitér dette innlegget Link to post
Ellida Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Eksostemperaturmåler skal monteres så nært utløpet på turboen som mulig for å få en riktig indikasjon på eksostemperaturen. Vi snakker her om temperaturer på 200 til 500 grader (vanligvis) ved normal belastning (marsfart). Sitér dette innlegget Link to post
Stein Erik Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Takk for svar,det finnes visst noen "nipler" på turboen hvor man kan montere føleren. Vet noen hvilken jeg skal benytte? Sitér dette innlegget Link to post
Ellida Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Hei. Vet ikke hvordan føleren din ser ut, men de som jeg har vært borti er forholdsvis lang (6-7 til 10-12 cm). Vil ikke anbefale at du stikker noe slikt inn i turboen. Og husk at føleren skal stå på eksossiden av turboen, og den er vanligvis omgitt av en kjølekappe. Så hvis du setter noe inn der, så får du bare målt tempen på kjølevannet som omslutter eksosturbinen. Muligens du kan ha en tilkobling som ligger mellom utløpet av eksosturbinen og eksosflensen. Vanligvis så skrur du ut en bolt/plugg og så skrur du inn føleren der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.