Burgermeister Startet 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2011 Etter å ha venta i 10 veker på ein sensor til min QSD lurer eg på kva erfaringar andre har. Dette hadde vore interessant med tanke på å få kartlagt om der er store forskjeller mellom dei ulike motormerka når det gjeld servicenivået dei byr oss. Sitér dette innlegget Link to post
Manzon Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 10 uker er lenge. Jeg ventet på blende platen til eksosen på bravo drevet. Etter 5 uker, bestilte jeg det selv fra en annen forhandler, fikk det dagen etter. Så jeg tror nok at det er stor forskjell på hvem du bestiller det fra. Har selv bestilt deler fra USA også, og jeg har fått delene etter 3 dager. Billigere er det også. Hva med å ta en ringe runde til andre forhandlere og høre. Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Feilen ligg på lageret i Belgia og på fabrikken i Italia. Båten ligg på verksted for rep. og service. Ser det er Mercruiser/Brunswick med deg også Manzon! Hmm Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Har samme erfaring med deler fra dem. Dette er ikke bra, da sesongen er kort nok som den er! Sitér dette innlegget Link to post
Manzon Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Feilen ligg på lageret i Belgia og på fabrikken i Italia. Båten ligg på verksted for rep. og service. Ser det er Mercruiser/Brunswick med deg også Manzon! Hmm Ikke alltid at feilen ligger verken i Belgia eller hos Brunswick, hos meg så var det ene og alene forhandler som ikke fikk dette ordnet. Ringte Wave og de sjekket lager status hos Brunswick, og delen var inne på lager. Men vist ikke så bestill fra utlandet, har brukt ebay på slike ting før. Og det går ofte fortere enn å få delene fra lageret i Belgia, pluss at det ofte blir billigere også Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 (redigert) Veit ikkje sikkert kva del som er gåen, litt bingo å bestille sjølv då. Alt av delar er forresten flytta til Belgia. Ikkje ein ting ligg på lager i Norge. Det er eit resultat av svikten i båtmarkedet sa dei på Brunswick. Redigert 14.Juli.2011 av Burgermeister (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Manzon Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Spring til verksted/forhandler og spør etter dele nummeret som de har bestilt. Klag på sen levering, og spør etter dato for forventet levering. Ta en ringerunde etterpå til andre forhandlere. Hjelper ikke dette, så er det flere sider du kan bestille fra i utlandet. Har du motor nummer, og dele nummer så er det en smal sak for dem å finne frem til riktig del. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 (redigert) Det som er pussig er at det alltid virker som det er deler fra Brunswick folk venter på, og at forhandler skylder på lager i Belgia. Volvo Penta har også flyttet mesteparten av sitt hovedlager til Gent i Belgia, rett borti gaten for Brunswick, og deler som bestilles gjennom forhandler i Norge er som regel på plass neste morgen. Hva Brunswick surrer med vet ikke jeg, men noe sier meg at det i mange tilfeller er deres forhandlere som ikke har orden i sysakene, ettersom deler fra Belgia ikke bør ta mer enn en dag eller to, men det er mulig jeg tar feil? Redigert 14.Juli.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Måtte ha ny starter på en Mercury 115 EFI(07mod) for et par år siden. Delen var ikke på lager i Belgia, så den måtte bestilles i fra USA. Da ble det seks ukers leveringstid. Dette var jo gjennom godkjent forhandler (Wave), p.g.a. reklamasjon, så det ble lang ventetid midt i sommersessongen. Ellers reklamerer jo Wave-kjeden med at bestilling av deler ikke skal ta lenger tid en 48 timer (så sant delen er på lager i Belgia), ellers så får man redusert prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Sete litt med same følelsen som Adeno, hadde derfor vore greit å fått litt meir peiling på om det er slik. Hadde aldri godtatt dette dersom det hadde vore bilen, hadde då fått erstaningsbil også. Kvifor er dette så vanskelig i båtbransjen? 48 timers reklama er berre komisk om den er tilfelle for min del. Ikkje ein del (ny ecu, alle sensorane) har haldt den fristen! Sitér dette innlegget Link to post
spirit185 Svart 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 ring ravns garasje... det går nesten fortere enn å gå i butikken. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 Jeg jobber med import i en helt annen bransje. Vi har nordisk lager i København, med daglige sendinger til Norge. Flere av våre konkurrenter har lager i f. eks. Tyskland eller Belgia. Så sant varen er på lager så tar det bare noen få dager å få den levert hvor som helst i Norge. At det skal ta 10 uker å få levert en kurant motordel høres helt vilt ut. Eller amatørmessig, om du vil. Men jeg har hørt det før; en kompis kjøpte en helt ny båt med Mercurymotor for et par år siden. Det viste seg at batteriet ikke ble ladet opp under gange. Han kjørte hele sommeren med et ekstra batteri og stadig lading på land, fordi det tok ukesvis å fremskaffe reservedel. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
kimosabi Svart 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 (redigert) Det er eit resultat av svikten i båtmarkedet sa dei på Brunswick. Brunswick Marine Norge(tidligere MarinePower) på Høvik gjennomgikk en "effektivisering" for et par-tre år siden som resulterte i mye tapt kompetanse og kapasitet. Det var før båtkrisa kicket inn. Helt siden Brunswick selv tok over spakene har de snudd på hver eneste femtilapp. Redigert 16.Juli.2011 av kimosabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Som kunde er det deg knekkende likegyldig hva som er årsaken til firmaets trøbbel med sin leverandør. Når du har ventet i 10 uker så er det helt uakseptabelt, firmaets oppgave er å undersøke hos andre for å oppdrive det du trenger. For egen del så er en uke eller absolutt maks to uker noe jeg kan akseptere, ikke mer ettersom temperaturen vil øke betraktelig Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Uansett hvor "likegyldig" det er for deg så har det direkte innvirkning. Så kan du jo sitte og skrike "likegyldig" og "uakseptabelt" så mye du vil. Det ekke verre enn å ta en ringerunde selv hvis problemet ligger hos forhandler. Ikke forvent at de tar den ringerunden for deg, sånt noe tar tid og svært få ville akseptert at de satt en time på deg for å dekke telefontiden. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Uansett hvor "likegyldig" det er for deg så har det direkte innvirkning. Så kan du jo sitte og skrike "likegyldig" og "uakseptabelt" så mye du vil. Det ekke verre enn å ta en ringerunde selv hvis problemet ligger hos forhandler. Ikke forvent at de tar den ringerunden for deg, sånt noe tar tid og svært få ville akseptert at de satt en time på deg for å dekke telefontiden. Her er det snakk om å ha kastet vekk uker ved å sitte og vente. Kunden har sikkert vært på tråden til firmaet og fått svaret "vi har ikke hørt noe enda". kimosabi: regner med at du faktisk forsto hva jeg mente ikke sant?? Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Det er som jeg sa tidligere det vettu, og om jeg forstår hva du blenger ut eller ikke er for meg som forumbruker knekkende likegyldig. Det burde det være for deg også. Gjør ringerunden selv, det ekke mange firmaer som gjør det for deg. Og hvis firmaet ikke klarer å skaffe en kurant del på 10 uker så er det bare å gå et annet sted. Jeg kan love deg at Brunswick kongene som sitter i USA gir helt beng i om Ola Nordmann får sensoren sin eller ikke. Så svære og ufordragelige er de. Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 17.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Og hvis firmaet ikke klarer å skaffe en kurant del på 10 uker så er det bare å gå et annet sted. Jeg kan love deg at Brunswick kongene som sitter i USA gir helt beng i om Ola Nordmann får sensoren sin eller ikke. Så svære og ufordragelige er de. Forslag om kvar eg skal gå i så fall? Lageret i Belgia er tomt. Dersom dette er praksisen Brunswick skal legge seg på kan det hende dei skal merke det i framtida. Aldri meir Mercruiser eller anna som skal leverast frå Brunswick for min del! Har vel masa så pass at eg har blitt "pain in the ass" vil eg tru. Veit dessuten ikkje om det er denne sensoren som er gåen heller. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 https://baatplassen.no/i/topic/80862-sanninga-om-vp-ragnar-kvam-jr-samanlinar-vp-med-nav/page__p__1144503__hl__%2Bsanninga+%2Bom+%2Bvp__fromsearch__1#entry1144503 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.