Jump to content

Kor lenge må du vente på delar til motor?


Burgermeister

Recommended Posts

10 uker er lenge.

Jeg ventet på blende platen til eksosen på bravo drevet. Etter 5 uker, bestilte jeg det selv fra en annen forhandler, fikk det dagen etter.

Så jeg tror nok at det er stor forskjell på hvem du bestiller det fra.

Har selv bestilt deler fra USA også, og jeg har fått delene etter 3 dager. Billigere er det også.

 

Hva med å ta en ringe runde til andre forhandlere og høre.

Link to post

Feilen ligg på lageret i Belgia og på fabrikken i Italia. Båten ligg på verksted for rep. og service.

Ser det er Mercruiser/Brunswick med deg også Manzon! Hmm

 

Ikke alltid at feilen ligger verken i Belgia eller hos Brunswick, hos meg så var det ene og alene forhandler som ikke fikk dette ordnet. Ringte Wave og de sjekket lager status hos Brunswick, og delen var inne på lager.

Men vist ikke så bestill fra utlandet, har brukt ebay på slike ting før. Og det går ofte fortere enn å få delene fra lageret i Belgia, pluss at det ofte blir billigere også :clap:

Link to post

Spring til verksted/forhandler og spør etter dele nummeret som de har bestilt. Klag på sen levering, og spør etter dato for forventet levering. Ta en ringerunde etterpå til andre forhandlere.

 

Hjelper ikke dette, så er det flere sider du kan bestille fra i utlandet. Har du motor nummer, og dele nummer så er det en smal sak for dem å finne frem til riktig del.

Link to post

Det som er pussig er at det alltid virker som det er deler fra Brunswick folk venter på, og at forhandler skylder på lager i Belgia.

Volvo Penta har også flyttet mesteparten av sitt hovedlager til Gent i Belgia, rett borti gaten for Brunswick, og deler som bestilles gjennom forhandler i Norge er som regel på plass neste morgen.

Hva Brunswick surrer med vet ikke jeg, men noe sier meg at det i mange tilfeller er deres forhandlere som ikke har orden i sysakene, ettersom deler fra Belgia ikke bør ta mer enn en dag eller to, men det er mulig jeg tar feil?

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post

Måtte ha ny starter på en Mercury 115 EFI(07mod) for et par år siden. Delen var ikke på lager i Belgia, så den måtte bestilles i fra USA. Da ble det seks ukers leveringstid. Dette var jo gjennom godkjent forhandler (Wave), p.g.a. reklamasjon, så det ble lang ventetid midt i sommersessongen. Ellers reklamerer jo Wave-kjeden med at bestilling av deler ikke skal ta lenger tid en 48 timer (så sant delen er på lager i Belgia), ellers så får man redusert prisen.

Link to post

Sete litt med same følelsen som Adeno, hadde derfor vore greit å fått litt meir peiling på om det er slik.

Hadde aldri godtatt dette dersom det hadde vore bilen, hadde då fått erstaningsbil også. Kvifor er dette så

vanskelig i båtbransjen? 48 timers reklama er berre komisk om den er tilfelle for min del. Ikkje ein del (ny ecu, alle sensorane) har haldt den fristen!

Link to post

Jeg jobber med import i en helt annen bransje. Vi har nordisk lager i København, med daglige sendinger til Norge. Flere av våre konkurrenter har lager i f. eks. Tyskland eller Belgia. Så sant varen er på lager så tar det bare noen få dager å få den levert hvor som helst i Norge. At det skal ta 10 uker å få levert en kurant motordel høres helt vilt ut. Eller amatørmessig, om du vil.

 

Men jeg har hørt det før; en kompis kjøpte en helt ny båt med Mercurymotor for et par år siden. Det viste seg at batteriet ikke ble ladet opp under gange. Han kjørte hele sommeren med et ekstra batteri og stadig lading på land, fordi det tok ukesvis å fremskaffe reservedel.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post

Det er eit resultat av svikten i båtmarkedet sa dei på Brunswick.

 

Brunswick Marine Norge(tidligere MarinePower) på Høvik gjennomgikk en "effektivisering" for et par-tre år siden som resulterte i mye tapt kompetanse og kapasitet. Det var før båtkrisa kicket inn. Helt siden Brunswick selv tok over spakene har de snudd på hver eneste femtilapp.

Redigert av kimosabi (see edit history)
Link to post

Som kunde er det deg knekkende likegyldig hva som er årsaken til firmaets trøbbel med sin leverandør. Når du har ventet i 10 uker så er det helt uakseptabelt, firmaets oppgave er å undersøke hos andre for å oppdrive det du trenger. For egen del så er en uke eller absolutt maks to uker noe jeg kan akseptere, ikke mer ettersom temperaturen vil øke betraktelig :flag_bp:

Link to post

Uansett hvor "likegyldig" det er for deg så har det direkte innvirkning. Så kan du jo sitte og skrike "likegyldig" og "uakseptabelt" så mye du vil. Det ekke verre enn å ta en ringerunde selv hvis problemet ligger hos forhandler. Ikke forvent at de tar den ringerunden for deg, sånt noe tar tid og svært få ville akseptert at de satt en time på deg for å dekke telefontiden.

Link to post

Uansett hvor "likegyldig" det er for deg så har det direkte innvirkning. Så kan du jo sitte og skrike "likegyldig" og "uakseptabelt" så mye du vil. Det ekke verre enn å ta en ringerunde selv hvis problemet ligger hos forhandler. Ikke forvent at de tar den ringerunden for deg, sånt noe tar tid og svært få ville akseptert at de satt en time på deg for å dekke telefontiden.

Her er det snakk om å ha kastet vekk uker ved å sitte og vente. Kunden har sikkert vært på tråden til firmaet og fått svaret "vi har ikke hørt noe enda".

kimosabi: regner med at du faktisk forsto hva jeg mente ikke sant??

Link to post

Det er som jeg sa tidligere det vettu, og om jeg forstår hva du blenger ut eller ikke er for meg som forumbruker knekkende likegyldig. Det burde det være for deg også. Gjør ringerunden selv, det ekke mange firmaer som gjør det for deg. Og hvis firmaet ikke klarer å skaffe en kurant del på 10 uker så er det bare å gå et annet sted. Jeg kan love deg at Brunswick kongene som sitter i USA gir helt beng i om Ola Nordmann får sensoren sin eller ikke. Så svære og ufordragelige er de.

Link to post

Og hvis firmaet ikke klarer å skaffe en kurant del på 10 uker så er det bare å gå et annet sted. Jeg kan love deg at Brunswick kongene som sitter i USA gir helt beng i om Ola Nordmann får sensoren sin eller ikke. Så svære og ufordragelige er de.

 

Forslag om kvar eg skal gå i så fall? Lageret i Belgia er tomt. Dersom dette er praksisen Brunswick skal legge seg på kan det hende dei skal merke det i framtida. Aldri meir Mercruiser eller anna som skal leverast frå Brunswick for min del! Har vel masa så pass at eg har blitt "pain in the ass" vil eg tru. Veit dessuten ikkje om det er denne sensoren som er gåen heller.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...