Jump to content

Tips til tur videre fra Varberg.sydover,vestover eller nordover?

Tom Rør

Recommended Posts

Jeg tror at I skal forvente dårligt vejr i den kommede tid uanset hvor I tager hen. Årsagen ser du her:

juli14_2011.jpg

Et lavtryk over de britiske øer styrer vejrudviklingen fra søndag og frem. Det betyder, at der sandsynligvis er dårligt vejr uanset hvor I beslutter at tage hen. Så valget er mere hvor I vil tilbringe et par dage med dårligt vejr. Her ville jeg foretrække København...men det er bare mig.

Der er kulingvarsel for Kattegat i dag og det bliver også blæsende i morgen. Så jeg tror, at Læsø er fuld af både selv om I skulle komme derover. Skulle I beslutte at tage sydover i dag er mit bud Torekov. Her er en fin lille by at se på og så kan I jo senere tage stilling til om I vil videre sydpå eller måske tage til Anholt og den vej hjem.

Alle havne i Kattegat er konstruerede til at beskytte for vind fra vest. Dette er jo den mest almindelige vindretning hernede, så det er ikke noget problem. Mölle har haft et problem med vinde fra sydvest, (på grund af beliggenheder lige ved Kullen) men det skulle være meget bedre nu med den nye bølgebryder, der blev bygget for et par år siden.

God tur uanset hvor I beslutter at tage hen!

:flag_da:

..Kan du gi oss en rutebeskrivelse av denne turen? ..

Det skal være navn på alle "nye" steder vi kom til. De etterfølgende bildene er fra samme sted, eller fra reisen videre til neste sted/bilde med navn.

Håper det var oppklarende.

Flotte billeder, bidevind! Bruger du nogen form for efterbehandling i Photoshop el. lign?

..

Takk for det. Disse bildene er ikke etterbehandlet i særlig grad. De er skarpet opp, beskjært og i noen tilfeller er fargene justert.

Benytter funksjoner for å låse eksponering og skarphet hver for seg for så å komponere bildet før det knipses.

På den måten styrer jeg hva som skal være i fokus og hvor mørkt/lyst bildet skal være.

Benytter nesten alltid blenderprioritert automatikk slik at jeg har kontroll på blenderen og dermed skarphetsdybden.

Nå benytter jeg imidlertid Photoshop Elements på samtlige bilder.

Ps! Beklager avsporing fra hovedinnleggets tema.

Ligger nå på Læsø, og det var litt rufsete Da vi gikk klokka 08.00. Det løyet litt etterhvert, og vi fikk en plass som hadde vært ledig i 5 min. har aldri vært her før, men det ser veldig bra ut. Tok en hakkebøf til frokost/ lunsj, og har vært i butikken og bunkret litt.

Det kostet 3,25 kroner for en flaske pils :cheers:

Det er nesten til å grine av :flag_da:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...