Tom Rør Startet 14.Juli.2011 Del på Facebook Startet 14.Juli.2011 (redigert) Vi ligger i Varberg, og tenkte egentlig å gå til København, men værutsiktene er ikke så oppløftende der nede. Har Dere gode tips til en frustrert familie? Det ser ut som om langtidsvarslet for læsø er bedre enn København, men da er det det med vinden på overfarten. Glad for tips Mvh: Tom Redigert 14.Juli.2011 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 (redigert) Kan anbefalle Torekov, Mölle, Ven og Helsingør. Alle er sydover fra Varberg og Mölle er ingen god havn hvis det "står på" fra syd eller vest. Setter du kursen nordover så skjer det vel ikke så mye før Gøteborg, men der er det jo mye å finne på selv om det regner. Noen bilder fra vår tur i 2008. Redigert 14.Juli.2011 av Bidevind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Jeg tror at I skal forvente dårligt vejr i den kommede tid uanset hvor I tager hen. Årsagen ser du her: Et lavtryk over de britiske øer styrer vejrudviklingen fra søndag og frem. Det betyder, at der sandsynligvis er dårligt vejr uanset hvor I beslutter at tage hen. Så valget er mere hvor I vil tilbringe et par dage med dårligt vejr. Her ville jeg foretrække København...men det er bare mig. Der er kulingvarsel for Kattegat i dag og det bliver også blæsende i morgen. Så jeg tror, at Læsø er fuld af både selv om I skulle komme derover. Skulle I beslutte at tage sydover i dag er mit bud Torekov. Her er en fin lille by at se på og så kan I jo senere tage stilling til om I vil videre sydpå eller måske tage til Anholt og den vej hjem. Alle havne i Kattegat er konstruerede til at beskytte for vind fra vest. Dette er jo den mest almindelige vindretning hernede, så det er ikke noget problem. Mölle har haft et problem med vinde fra sydvest, (på grund af beliggenheder lige ved Kullen) men det skulle være meget bedre nu med den nye bølgebryder, der blev bygget for et par år siden. God tur uanset hvor I beslutter at tage hen! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Takk for tips. Vi får holde et familieråd Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Noen bilder fra vår tur i 2008. Så my flotte bilder! Kan du gi oss en rutebeskrivelse av denne turen? Her var det flere steder jeg fikk veldig lyst å besøke, men det var en del bilder der det ikke var noe tekst til. /CHaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
MajorAndy Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Flotte billeder, bidevind! Bruger du nogen form for efterbehandling i Photoshop el. lign? Billederne giver et fint indtryk af hvordan en tur gennem Øresund til København og retur kunne foregå! Vi kender stort set alle stederne godt og det er flotte steder! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Ser i havneguiden at Torekov kan være et godt alternativ for å komme seg litt lenger sydover,så vi drar vel den veien i morgen tidlig. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 God tur - og hold godt øje med prognoserne. Hård vind fra vest er ikke at spøge med på Hallands kyst. Brug denne prognose - den er den mest præcise, jeg kender: http://ifm.frv.dk/ Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 ..Kan du gi oss en rutebeskrivelse av denne turen? .. Det skal være navn på alle "nye" steder vi kom til. De etterfølgende bildene er fra samme sted, eller fra reisen videre til neste sted/bilde med navn. Håper det var oppklarende. Flotte billeder, bidevind! Bruger du nogen form for efterbehandling i Photoshop el. lign? .. Takk for det. Disse bildene er ikke etterbehandlet i særlig grad. De er skarpet opp, beskjært og i noen tilfeller er fargene justert. Benytter funksjoner for å låse eksponering og skarphet hver for seg for så å komponere bildet før det knipses. På den måten styrer jeg hva som skal være i fokus og hvor mørkt/lyst bildet skal være. Benytter nesten alltid blenderprioritert automatikk slik at jeg har kontroll på blenderen og dermed skarphetsdybden. Nå benytter jeg imidlertid Photoshop Elements på samtlige bilder. Ps! Beklager avsporing fra hovedinnleggets tema. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 God tur - og hold godt øje med prognoserne. Hård vind fra vest er ikke at spøge med på Hallands kyst. Brug denne prognose - den er den mest præcise, jeg kender: http://ifm.frv.dk/ Takk igjen Andy. Med min begrensede kompetanse til å lese denslags kart, så ser det vel ikke så lystig ut for vår videre ferd foreløpig Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Kan anbefalle Torekov, Mölle, Ven og Helsingør. Noen bilder fra vår tur i 2008. Fikk sett bildene først nå, og det er jo sånn vi skulle hatt det nå egentlig, men værgudene er ikke enige Flotte bilder Bidevind! Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 om dere blir der dere er, kan en tur til verdenskulturarvstedet Grimeton være en idé. Det er sikkert transportsystem i Halland som kan frakte dere dit og tilbake. Sjekk turistkontoret. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
MajorAndy Svart 15.Juli.2011 Del på Facebook Svart 15.Juli.2011 Hvordan gik det så her? Hvor valgte I at tage hen? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2011 Ble Kallø Knippla i dag, men vurderer Læsø i morgen, hvis det ikke blåser for mye. Liker ikke å gå i for høy sjø, hverken for båt eller mannskap Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2011 Ligger nå på Læsø, og det var litt rufsete Da vi gikk klokka 08.00. Det løyet litt etterhvert, og vi fikk en plass som hadde vært ledig i 5 min. har aldri vært her før, men det ser veldig bra ut. Tok en hakkebøf til frokost/ lunsj, og har vært i butikken og bunkret litt. Det kostet 3,25 kroner for en flaske pils Det er nesten til å grine av Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 16.Juli.2011 Del på Facebook Svart 16.Juli.2011 Det er da hvad øl koster, ikke...? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2011 Hvis man får øl til den prisen i Norge, så vil jeg vite hvor Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 16.Juli.2011 Del på Facebook Svart 16.Juli.2011 Det er nesten til å grine av Nei, det er til å grine av Det er kjempefint på Læsø, ja. God ferie videre!! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2011 Takker Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.