Cyber-370 Startet 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2011 Har planer om å sette en 50HK Yamaha Vidundermaskin på en Cyber 370, noe forstekninger må selvfølgelig lages. Den er godkjent opptil 25HK, jeg vuderte først 30HK, men så økte det til 40HK og nå har det økt til 50HK 60/70HK er vel en tyngre motor med en annen blokk en 50HK? Det må være kortstammet motor helst med el-start og powertrim er vel et must Org propellen vil bli altfor sløv/treg, så stålpropell kommer også etter hvert Sitér dette innlegget SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner Link to post
ivar Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 60/70HK er vel en tyngre motor med en annen blokk en 50HK? 40/50D er på 698cc , mens 60/70 er på 849cc. Men det fantes også en 50G , basert på 60/70 blokka. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Cyber-370 Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Hvordan kan jeg se om det er D eller G basert motor? Noen anelse om hva slags vekt de ligger på? Sitér dette innlegget SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner Link to post
ivar Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 de feste solgt i norge er nok D varianten. 50G/60/70 veier 105.5kg med powertrim, husker ikke helt hva 50D kan veie fullt utstyrt med elstart og PT, men sikkert opp mot 90kg. Vi hadde en kortstammet 40hk med manuellstart og uten trim, den veide like under 70kg. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
okeido Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 (redigert) Har en tohatsu,50 hk kort som veier 68.5 men virket tyngre kanskje bare uhånterlig,tror jeg da. Redigert 14.Juli.2011 av okeido (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cyber-370 Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 (redigert) 105,5kg For en vekt! 50HK 698cc D-varianten er nok idiell for mitt bruk, ES og PT er vel et must etter min mening spesielt på denne båten! Når kom den første 3 sylindret 40D/50D motoren og når sluttet dem produskjonen på dem? Noen årsmodeller som ikke er like bra? Erfaringer med denne motoren? Kjente problemer etc..? Redigert 14.Juli.2011 av Cyber-370 (see edit history) Sitér dette innlegget SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner Link to post
okeido Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 yamaha er alltid bra.men nyere det er mindre suppe bruker de.testet en 15 suzuki 87 mod mot 93 mod 15 hk yamaha,og forbruket var drastisk mindre på yamahaen. Sitér dette innlegget Link to post
Cyber-370 Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Sitér dette innlegget SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner Link to post
Cyber-370 Svart 15.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Edit - Når kom den første 3 sylindret 40D/50D motoren og når sluttet dem produskjonen på dem? Noen årsmodeller som ikke er like bra? Flere som har erfaringer med denne motoren? Noe spesielt man bør se etter på disse motorene etc..? Sitér dette innlegget SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner Link to post
ivar Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 tror de kom rundt 84, da uten oil injection som kom etpar år senere. Vil tro de fortsatt produseres for et eler annet marked , selv om de har blitt forbudt å importere til EU (møkkaregel) Yamaha har heller ikke for vane å gjøre de store endringene fra år til år, men noen er det sikkert. Kjenner ikke til at noen årganger skal være bedre/dårligere enn andre, det kommer mye mer an på bruken og stellet motoren har hatt underveis. En ting som ser ut til å skje hyppigere på Yamaha enn på andre merker er at man kan få vann inntrenging i den nedre tetningsringen på veiva. Merkes på at motoren "nyser" , og at nedre plugg er renere/hvitere enn de andre. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Cyber-370 Svart 15.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Takk for svar Noen anbefalinger på forsterke akterspeilet? Sitér dette innlegget SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner Link to post
Teerex Svart 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 105,5kg For en vekt! Ja den er lett.. er vel letteste 70 hk som er produsert kanskje. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Cyber-370 Svart 16.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 Den blir altfor tung for Cyber 370, er egentlig spent på om fenderlista kommer til å ligge under vann med PT og ES på 50HK.. Den er godkjent opptil 25HK, 25HK veier ca 50kg(?)50HK veier rundt 90kg.. Noen som har bilder av overmotoriserte Cyber 370, Hurrycane 370 (Hurricane 370)? Legg gjerne ut tips/bilder på forsterke akterspeilet Sitér dette innlegget SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner Link to post
Cyber-370 Svart 17.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 (redigert) Den blir altfor tung for Cyber 370, er egentlig spent på om fenderlista kommer til å ligge under vann med PT og ES på 50HK.. Den er godkjent opptil 25HK, 25HK veier ca 50kg(?)50HK veier rundt 90kg.. Noen som har bilder av overmotoriserte Cyber 370, Hurrycane 370 (Hurricane 370)? Legg gjerne ut tips/bilder på forsterke akterspeilet Redigert 17.Juli.2011 av Cyber-370 (see edit history) Sitér dette innlegget SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner Link to post
Christensen Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Søk på hurricane 370 på youtube! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.