Jump to content

Vekt på Yamaha 3-syl 50hk ift 60-70hk?


Cyber-370

Recommended Posts

Har planer om å sette en 50HK Yamaha Vidundermaskin på en Cyber 370, noe forstekninger må selvfølgelig lages. Den er godkjent opptil 25HK, jeg vuderte først 30HK, men så økte det til 40HK og nå har det økt til 50HK :smiley:

60/70HK er vel en tyngre motor med en annen blokk en 50HK?

Det må være kortstammet motor helst med el-start og powertrim er vel et must :smiley:

Org propellen vil bli altfor sløv/treg, så stålpropell kommer også etter hvert :smiley:

SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max  - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson  - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner

 

 

Link to post
60/70HK er vel en tyngre motor med en annen blokk en 50HK?

 

40/50D er på 698cc , mens 60/70 er på 849cc. Men det fantes også en 50G , basert på 60/70 blokka.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Hvordan kan jeg se om det er D eller G basert motor? Noen anelse om hva slags vekt de ligger på?

SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max  - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson  - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner

 

 

Link to post

de feste solgt i norge er nok D varianten.

 

50G/60/70 veier 105.5kg med powertrim, husker ikke helt hva 50D kan veie fullt utstyrt med elstart og PT, men sikkert opp mot 90kg.

 

Vi hadde en kortstammet 40hk med manuellstart og uten trim, den veide like under 70kg.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

:eek: 105,5kg :eek: For en vekt! 50HK 698cc D-varianten er nok idiell for mitt bruk, ES og PT er vel et must etter min mening spesielt på denne båten! :thumbsup:

 

Når kom den første 3 sylindret 40D/50D motoren og når sluttet dem produskjonen på dem?

Noen årsmodeller som ikke er like bra? Erfaringer med denne motoren? Kjente problemer etc..?

Redigert av Cyber-370 (see edit history)

SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max  - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson  - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner

 

 

Link to post
:yesnod:

SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max  - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson  - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner

 

 

Link to post

Edit - Når kom den første 3 sylindret 40D/50D motoren og når sluttet dem produskjonen på dem?

Noen årsmodeller som ikke er like bra? Flere som har erfaringer med denne motoren? Noe spesielt man bør se etter på disse motorene etc..?

SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max  - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson  - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner

 

 

Link to post

tror de kom rundt 84, da uten oil injection som kom etpar år senere.

 

Vil tro de fortsatt produseres for et eler annet marked , selv om de har blitt forbudt å importere til EU (møkkaregel)

 

Yamaha har heller ikke for vane å gjøre de store endringene fra år til år, men noen er det sikkert. Kjenner ikke til at noen årganger skal være bedre/dårligere enn andre, det kommer mye mer an på bruken og stellet motoren har hatt underveis.

 

En ting som ser ut til å skje hyppigere på Yamaha enn på andre merker er at man kan få vann inntrenging i den nedre tetningsringen på veiva.

 

Merkes på at motoren "nyser" , og at nedre plugg er renere/hvitere enn de andre.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Takk for svar :thumbsup:

 

Noen anbefalinger på forsterke akterspeilet?

SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max  - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson  - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner

 

 

Link to post

:eek: 105,5kg :eek: For en vekt!

Ja den er lett.. er vel letteste 70 hk som er produsert kanskje.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Den blir altfor tung for Cyber 370, er egentlig spent på om fenderlista kommer til å ligge under vann med PT og ES på 50HK..:diving:

Den er godkjent opptil 25HK, 25HK veier ca 50kg(?)50HK veier rundt 90kg..

 

Noen som har bilder av overmotoriserte Cyber 370, Hurrycane 370 (Hurricane 370)?

 

Legg gjerne ut tips/bilder på forsterke akterspeilet :smiley:

SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max  - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson  - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner

 

 

Link to post

Den blir altfor tung for Cyber 370, er egentlig spent på om fenderlista kommer til å ligge under vann med PT og ES på 50HK..:diving:

Den er godkjent opptil 25HK, 25HK veier ca 50kg(?)50HK veier rundt 90kg..

 

Noen som har bilder av overmotoriserte Cyber 370, Hurrycane 370 (Hurricane 370)?

 

Legg gjerne ut tips/bilder på forsterke akterspeilet :smiley:

 

Redigert av Cyber-370 (see edit history)

SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max  - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson  - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner

 

 

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...