Jon-Kåre Startet 14.Juli.2011 Del på Facebook Startet 14.Juli.2011 Kjører mororen 2-3 minutt så går alarmen. Bruker klokke og hageslange. Gir dette for lite kjøling sirkulasjon av vannet kontra det at den ligger på vannet. Motoren går på litt over tomgang. Sylindertoppene er så varm at jeg må fjerne handa etter en liten stund. Hva gjør jeg og hva sjekker jeg? Burde jeg sette båten på havet og prøve der? Kontroll strålen ser bra ut. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
kimosabi Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 (redigert) Sjekk termostatene. De sitter øverst på toppene bak en stor plast "mutter". Skal ikke være noe problem at disse går med klokker, så hvis du har en hard fin kontrollstråle så har du ihvertfall grei sirkulasjon. Har du pissestråle så er det for dårlig sirkulasjon. Disse skal ha en hard stråle. Redigert 14.Juli.2011 av kimosabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Jeg finner ingen plast mutter på toppen ikke noe annet heller som kan si meg hvor termostaten er, er det noen som har en tegning eller bilde som viser disse? Motoren er en1996 modell Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
kimosabi Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 (redigert) Nr. 52. Plastmutter er nr. 20. Hvis din ikke ser ut som denne, skriv av motor/typenummeret ditt og gå inn på Boats.net, så finner du riktig tegning. Redigert 14.Juli.2011 av kimosabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 En opplysning ti hvis det betyr noe. Kontroll strålen er like kald hele tiden. Burde ikke denne hvert lunken hvis termostatene åpnet seg???? Finner fortsatt ikke termostatene Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Har lett og lett, tegningen ser rett ut men jeg finner ikke termostatene ikke noe som an ligne engang. Fant et nummer oppe på motorfestet men det førte ikke til noenting. Nå tror jeg jeg kvelder mens jeg venter på gode tips. Lurer enda på tempen på kjølestrålen. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Har ikke funnet noe tegning enda men nederst bake på motoren er det en firkantet boks med deksel der det kommer ut 2 stk slanger en til hver "blokk" kan det være at termostatene befinner seg innenfor dette lokket????????????????????????????????? Nummeret som jeg finner på motoren er 14ATI190076 Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
lassepelle Svart 15.Juli.2011 Del på Facebook Svart 15.Juli.2011 Hei. hadde samme motor som var fra -86. Her sitter termostatene lengst ned bak på blokka. Det er et slags rundt avlangt lokk som sitter med 6 eller 8 skruer. Jeg hadde samme problem som deg, men etter å ha skrudd av lokket og rensa der ble det mye bedre. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 15.Juli.2011 Del på Facebook Svart 15.Juli.2011 Hei. hadde samme motor som var fra -86. Her sitter termostatene lengst ned bak på blokka. Det er et slags rundt avlangt lokk som sitter med 6 eller 8 skruer. Jeg hadde samme problem som deg, men etter å ha skrudd av lokket og rensa der ble det mye bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 15.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2011 Er nok samme lokket men hr festet med 3 skruer. 2 termostater som var i en sllik fatning at jeg kjøpte nye uten å teste di. Virker som det virker nå. 10 min og enda ingen alarm Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 16.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2011 Da har jeg sjøsatt og hatt 2 prøveturer hvor alt fungerer utmerket. D. V. S turtelleren virker ikke, strøm får den men ikke signal Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.