forskern Startet 14.Juli.2011 Del på Facebook Startet 14.Juli.2011 Har kjøpt en bruk Suzuki DF 140 2007 modell. Vet at det går an å koble på en vannslange direkte på stammen (slik at man slipper å kjøre den i tønne, med "moffer" e.l.) Motoren er på hytta og jeg er i Bergen. Derfor: Er det noen som vet hvilken tilkobling man skal bruke? Jeg har mistanke om at det er 3/4" hann standard rørgjenger (altså samme typen gjenger som vanligvis står i utendørs kraner og som man skrur kobling til hageslangen på). Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Gjenge (B): 0,75 - 11,5 NHR (ANS) Står det i boken. Håper det er til hjelp, og det står også at denne skal være å få kjøpt i de fleste jernvarehandlere. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
forskern Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Mouche: Tusen takk for hjelp Jeg prøvde å google "NHR" gjenger - da fant jeg ut at gjengedimensjoner var en vitenskap som går noen etasjer over mitt hode. Jeg har levd i lykkelig uvitenhet hittil om annet enn "metriske" "tommer" og "rør" gjenger. Nå vet jeg hvor mye jeg ikke kan..... Hvis det skulle finnes noen gjengeekspert på forumet som kan svare på om "NHR-gjenger" er det samme som rørgjenger så hadde jeg selvsagt blitt veldig glad. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Tja,har brukt vanlig hageslange "tapp" på Suzuki,Yamaha osv. Men Europris,Plantasjen osv selger vel slike med flere dimmensjoner i samme pakken,så da er det umulig å bomme.... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Bams Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Bare bruk en vanlig 3/4" hageslangekobling med utvendige gjenger,passer perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
forskern Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Et problem til er løst. Takk for hjelp alle sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.