Jump to content

Asus Eee pad som kartplotter

10ta9c

Recommended Posts

Asus Eeepad får veldig gode skussmål på nett... Men, som kartplotter..? Hva med en Mini-pc hvor du kan kjøre OpenCPN og koble til både AIS og autopilot etc. etc.

Lese skjerm i dagslys er vel utfordringen der kanskje? I mitt fremtidige oppsett tror jeg det blir mini-pc av noe slag og en "ekstern" skjerm som kan leses skikkelig i dagslys.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Sitter her å leker meg med en Asus EEE Pad Transformer. Desverre funker ikke Navionics på den enda, og jeg har ikke fått hacket det inn heller. Har også en Galaxy Tab og den fungerer strøkent som plotter. Den ble fort min favoritt plotter og også grunnen til at jeg måtte shoppe denne pad'en når passerte den i en nettonnet butikk. Damen ønsket seg en Galaxy Tab og jeg har siklet på denne. 2 fluer i en smekk :)

Med 16t batterilevetid, syns jeg den funker fett. Første lading varte 3 døgn! Det er med tastaturet. Kom en OTA(oppgradering) i går. Skal vist ha løst massse bugs jeg ikke har funnet. Men nytt er vel Nvidia appen som gjorde at jeg fant ut at det sitter en Tegra 2 CPU i den.

Når Navionics lager HD versjonenen av sin app for Android, slik de gjorde for Ipad så blir det nok bra.

Lysstyrken og lesbarheten er hakket bedre enn Galaxy Tab, og GT er meget bra.

Asus eee pc meina du vel. Har samme maskina sjøl. valgte denne framfor de andre minipc pga det var den eineste med matt skjerm samt lang batteritid. Ellers er nå den eine minipc stort sett lik den andre.

Ser man nå får tokjerne,sikkert ikkje å forakte.

Bruker den hver dag hele dagen i bil så noe blank skjerm hadde overhodet ikkje fungert. Når sola skinner på skjermen ser man sjølvsagt ikkje stort men man ser. Ikkje værst bare det

Redigert av Plutonium (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...