10ta9c Startet 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2011 Noen som har forsøkt denne i båten? (Lukket båt) 3000 for en 10-tommer er en ok pris om den kan brukes. Ipad koster litt mer, men har den bedre skjerm? Om den veier 10kg, og har 10 min. batteritid spiller ingen rolle. Men om skjermen er svak i dagslys, er den ubrukelig. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Bearded Beast Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Hva e dette for et produkt? aldri hørt om. Hva med en link Sitér dette innlegget Link to post
bertil68 Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Link: http://www.dinside.no/870149/asus-eee-pad-transformer Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Jajaemn der står jo 4000 og oppover. Hvor koster den 3000 Sitér dette innlegget Link to post
bertil68 Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Jajaemn der står jo 4000 og oppover. Hvor koster den 3000 koster 3165.- på pixmania.com er vel det billigste jeg har sett på det brettet. Sitér dette innlegget Link to post
Magne_F Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 (redigert) Vær obs på at Navionics foreløbig ikke er kompatibel med Honeycomb (Android 3.1) som kjøres på nye Android nettbrett. Skal være mulig å trikse seg rundt problemet, men jeg har foreløbig ikke fått det til. Når det gjelder lysstyrke så vet jeg mer om det i morgen når ferien har begynt :-) Redigert 14.Juli.2011 av Magne_F (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 (redigert) Ups, leste ikke skikkelig jeg. Så jo nå at det var pad du linket til Redigert 14.Juli.2011 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Når det gjelder lysstyrke så vet jeg mer om det i morgen når ferien har begynt :-) Regner med at du deler dine erfaringer. Pixmania er billigst så langt, men de legges nok ut på Finn så snart gadgetjunkiene har fått pakket dem ut og gått lei. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
chrisrik Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Asus Eeepad får veldig gode skussmål på nett... Men, som kartplotter..? Hva med en Mini-pc hvor du kan kjøre OpenCPN og koble til både AIS og autopilot etc. etc. Lese skjerm i dagslys er vel utfordringen der kanskje? I mitt fremtidige oppsett tror jeg det blir mini-pc av noe slag og en "ekstern" skjerm som kan leses skikkelig i dagslys. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Jan E. Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Hvis en velger bærbar som kartplotter. Så velg isåfall en med matt skjerm. Helt klar overlegen de med blank utendørs. Men da faller desverre 97% av valgene bort av de billige. Men med så mange versoner av Eee, burde det være en av de som leveres med matt skjerm. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Cirion Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Sitter her å leker meg med en Asus EEE Pad Transformer. Desverre funker ikke Navionics på den enda, og jeg har ikke fått hacket det inn heller. Har også en Galaxy Tab og den fungerer strøkent som plotter. Den ble fort min favoritt plotter og også grunnen til at jeg måtte shoppe denne pad'en når passerte den i en nettonnet butikk. Damen ønsket seg en Galaxy Tab og jeg har siklet på denne. 2 fluer i en smekk :) Med 16t batterilevetid, syns jeg den funker fett. Første lading varte 3 døgn! Det er med tastaturet. Kom en OTA(oppgradering) i går. Skal vist ha løst massse bugs jeg ikke har funnet. Men nytt er vel Nvidia appen som gjorde at jeg fant ut at det sitter en Tegra 2 CPU i den. Når Navionics lager HD versjonenen av sin app for Android, slik de gjorde for Ipad så blir det nok bra. Lysstyrken og lesbarheten er hakket bedre enn Galaxy Tab, og GT er meget bra. Sitér dette innlegget Link to post
SeaQueen Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 bruker acer eee minipc med opncpn og cmap kart! Helt fantastidk. maskinen kostet 2.500,- det virker ihvertfall helt topp Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 bruker acer eee minipc med opncpn og cmap kart! Helt fantastidk. maskinen kostet 2.500,- det virker ihvertfall helt topp hvordan er det med sollys og slikt? Kanskje du har vært heldig og sluppet unna sola Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
SeaQueen Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Ikke for mye sol på vestlandet.... hehe. Har fungert veldig bra for meg, ihvertfall. Minipc har strømforsyning via sigaretteneeruttak, slik at lyset fra skjermen er meget sterkt hele tiden! Det var også en detalj som var med på å avgjøre å kjøpe denne pc-en Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 (redigert) Asus eee pc meina du vel. Har samme maskina sjøl. valgte denne framfor de andre minipc pga det var den eineste med matt skjerm samt lang batteritid. Ellers er nå den eine minipc stort sett lik den andre. Ser man nå får tokjerne,sikkert ikkje å forakte. Bruker den hver dag hele dagen i bil så noe blank skjerm hadde overhodet ikkje fungert. Når sola skinner på skjermen ser man sjølvsagt ikkje stort men man ser. Ikkje værst bare det Redigert 18.Juli.2011 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SeaQueen Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 wohps! Asus eee pc mener jeg! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.