Jump to content

Lekkasje-tetting-impregnering

Trophy

Recommended Posts

Er i gang med å få båten skikkelig tett (Bayliner 2556). Den lekker blant annet inn ved fenderlisten gjennom skruene. Det ligger gammel silicon utenpå som er helt ubukelig og må fjernes. Finns det noe stoff som løser opp silicon ? Forferdelig vanskelig å få det helt rent med  skraping og rent må det vel være før en legger på nytt tetningsstoff ? Selve fenderen er av tau

og trekker til seg vann som da legger seg på innsiden ved skruene. Kan jeg impregnere tauet så det kommer mindre vann på innsiden? :confused: :confused:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Silicone fjerner er et bra stoff. Mye brukt av billakkere for å fjerne lakkstøv på materialer der vanlig tynner er for agressiv. (plastdetaljer, plexiglass osv)

En del år siden jeg sist var borti dette, men etter en litt uheldig maskeringsjobb hadde jeg en gang gleden av å ta "oppvasken" etter en litt slurvete bil-lakkerer. Verkstedet jeg jobbet på hadde silicone-fjerner på oljefatet ved siden av lakk-tynneren. Regner med dette bør være en enkel sak å få tak i hos et verksted. Ta med en dunk og du får sikkert noen liter for mindre enn det ville kostet å kjøpe samme mengden med white spirit hos den lokale pusheren.

Oso

Silicone fjerner er et bra stoff. Mye brukt av billakkere for å fjerne lakkstøv på materialer der vanlig tynner er for agressiv. (plastdetaljer, plexiglass osv)

En del år siden jeg sist var borti dette, men etter en litt uheldig maskeringsjobb hadde jeg en gang gleden av å ta "oppvasken" etter en litt slurvete bil-lakkerer. Verkstedet jeg jobbet på hadde silicone-fjerner på oljefatet ved siden av lakk-tynneren. Regner med dette bør være en enkel sak å få tak i hos et verksted. Ta med en dunk og du får sikkert noen liter for mindre enn det ville kostet å kjøpe samme mengden med white spirit hos den lokale pusheren.

Virker det på litt tykke lag med silicon også :confused: :confused:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Bilde Silikonfjerner, Art.: 36-4824 http://www.biltema.no/index.asp

Gelekonsistens. Inneholder naturlig sitronløsning, som fjerner herdet silikon-, butylen-, akrylat- og polyuretantetningsmiddel. Inneholder: 100 ml

:o) pris = 69,90

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...