Luco Startet 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2011 Den nye vann pumpa må ha 15A sikring, det er i dag 2.5 kvadrat kabel og 10A sikring. lengde ca 4 meter. Hvor går grensene på sikrings størrelse vs kabel størrelse? Forstår at lengde og kabel kvalitet har mye å si, men er det noen regler? Sitér dette innlegget Link to post
Kayb Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 For en del år siden så fant jeg på nettet en tabel som bosch hadde laget. Der brukte man kabel lengde strøm forbruk og fikk kabel diameter, man kunne snu tabellen også. Men den er nok borte for lenge siden, men det kan jo hende at noen andre her inne kan hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Ligger en kalkulator her på Baatplassen Kalkulator Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 15.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Takk, Men den tar ikke hensyn til hvor varm kabelen blir?? pumpa tåler 8.5v 8 meter kabel dvs. 0.68 kv.mm den hadde blitt varm!! ser at det er ok med 2.5 som jeg har. stjeler autopilot sikringen på 15A da jeg ikke har noe plan om å installere det... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.