Jump to content

Bunnstoff fra Maritim, erfaringer?


Figaro

Recommended Posts

Hei, jeg har tatt båten på land, og skal stoffe den i neste uke. Har tidligere brukt Seajet, og er fornøyd med den. :thumbsup: Men ser i katalogen fra Maritim at de har selvpolerende bunnstoff som ble "best i test" i Seilmagasinet i -08. Og den er endel billigere enn Seajet (kr. 489,- for 2,5L)

Spørsmålet er jo om den er like god som Seajet eller tilsvarende. Jeg har båten på land annethvert år, så det må holde i to sesonger.

Er det noen som har prøvd dette bunnstoffet :confused:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

jeg tror at bunstoffet til maritim er seajet 031 etårig bunnstoff.

hoder ikke i to år.

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Meget dårlig bunnstoff!!! :thumbsdown:

 

Kommer aldri igjen til å bruke bunnstoffet fra Maritim, det gror som bare fy og er helt ubrukelig. Går rett tilbake til Seajet som alltid har vært bra, og det får ikke hjelpe at det er dyrere. :clap:

 

De sa hos MARITIM at deres bunnstoff var identisk med Seajet, og at det var produsert på samme fabrikk som Seajet. Dette tror jeg ikke på før jeg eventuelt har fått i meg store mengder brennevin, for da hadde det ikke grodd slik som det gjør nå. :eek: Jeg har blitt lurt :cryin:

 

Gikk vist rett på limpinnen i år :sad: Man får hva man betaler for.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Meget dårlig bunnstoff!!! :thumbsdown:

 

Kommer aldri igjen til å bruke bunnstoffet fra Maritim, det gror som bare fy og er helt ubrukelig. Går rett tilbake til Seajet som alltid har vært bra, og det får ikke hjelpe at det er dyrere. :clap:

 

Nå vet jeg ikke om du har sett tråden om groing som verserer her om dagen, men det er en generell oppfatning om at i år så gror det noe infernalsk.

Det kan være at du skal vektlegge forholdene mer enn du gjør når du legger all skyld på bunnstoffet.

Her er for øvrig tråden.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Meget dårlig bunnstoff!!! :thumbsdown:

 

Kommer aldri igjen til å bruke bunnstoffet fra Maritim, det gror som bare fy og er helt ubrukelig.

 

Jeg brukte bunnstoffet til Maritim våren 2010 og har ikke hatt opp båten siden. I sommer har det vært badetemperatur nok til en rekke dykk rundt og under båten og jeg er meget fornøyd med groingen (eller mangelen på dette) under min båt.

"litt" smårur på roret, men ellers bare litt slim etter 18 måneder i sjøen synes jeg er meget bra.

MEN, for all del. Det er godt mulig at innholdet i Maritims bokser med bunnstoff varierer fra år til år for alt jeg vet, så det er mulig jeg var heldig med årgangen.

Etter å ha lest en rekke tråder med bunnstofferfaringer her på båtplassen de siste årene, har jeg konkludert med at lokale forhold spiller inn like mye som valg av produsent. Mitt valg av bunnstoff falt etter å ha fulgt med på andre båter som ble tatt opp på høsten og hvor jeg da spurte båteier om hvilket stoff som var benyttet.

Mitt valg falt da på Maritim da dette så ut til å fungere utmerket i min havn og dessuten kostet vesentlig mindre enn andre aktuelle kandidater.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Har også brukt maritim og /eller seajet de siste år. Holder vanlivis greit 12 md med 1 strøk under & 2 strøk i vannlinjen.

Litt sly blir det alltid, samt bittelit litt rur på metalldeler.

 

Det skal vissnok gro noe grassalt i år så da får jeg åpne propellsjakten og sjekke propell og ror.

Merker ingenting på farten så langt, så det kan ikke være så helt galt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...