Jump to content

Promillekontroll av båtførere ved kai, - 'agurktid' i politikken?

SIR DAY

Recommended Posts

Ei Høyre-dame ivrer nå for at politiet skal bedrive alkoholtesting på bryggene, av båtførere som skal ut på sjøen, eller når de kommer i land.

Vi er vant med agurktid i pressen, men nå har visst agurkene også inntatt den politiske arenaen. :eek:

(Forøvrig blir jeg kvalm av at politikere som vil slå mynt på de siste dagers tragiske hendelser..) :puke:

Så kan man lure på om dette er noe seriøst forslag:

1. Promillekontroll på brygga: Har man ikke lov til å gå ombord i båten og hvile seg hvis man har hatt en hyggelig havneaften?

2. Tror denne damen at folk drikker seg opp før de skal ut med båten? Konsumet foregår jo stort sett ombord?!

3. Skal politiet stå klar på utstikkerne og måle folks promille etter at man kanskje har hatt noen frodige ankerdrammer?

Dette forslaget er helt bortinatta, og kommer tydeligvis fra noen som ikke har noen befatning med fritidsbåtmiljøet.

:sailing:

Redigert av bombom (see edit history)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

synes du blåser litt storm i vannglass, det som mest sannsynlig er hensikten er og ta kontroll på båter som legger til kai som åpenbart har vært vært og kjørt og kontroll av de som evt vurdere og starte ut fra brygga. ser ikke noe galt i det men som man veit fra tidligere tider så blir vel denne håndhevelsen av loven vanskelig etc da de kan si at andre styret båten etc.men ser ikke noe galt i og måtte blåse i alkometer hvis jeg legger til noen plasser. synes vi bare skal ta det med ro. det blir vel neppe noe av det her. du veit det er valg snart og de fleste skor seg på sånne ting. den enes død den andres brød. politikere generelt holder ikke hva de lover og kan ikke skjønne hvordan de skal kunne gjennomføre dette da det trenges ressurser fra politiet og det er jo noe de ikke har. Nei slapp av og ha en god sommer:)

du vet hva du har men vet aldri hva du får

Lurer litt på i samme slengen, hvem er farligst her: En med 1,5 i promille med ei snekke i 3-knops fart, eller en edru fartsgærning i 30+ knop i en ustyrlig RIB?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dem fleste politikere som kommer med så dumme innsigelser er ikke båtfolk selv og har ikke noe peiling på båt og båtkjøring , ta promilletester av førere som ligger stille i havn er jo bare en vits ,det vel lov til å drikke seg full , eller ta seg en eller flere øl/drammer når båten er fortøyd og i havn??!!!!!!

Da for dem eller utføre flere alkotester når båten er ute å kjører det er vel helt greit og spesielt båter som er hurtig gående og holder stor fart ,kjører en i 6-7 knop utgjør det liten fare når det gjelder promille ,her er det vel en handligslammet politiker/regjering som bør lage et påbud med bruk av redningsvest i "Åpne"båter !!! , men nei da dette kan dem ikke/eller tør noen av dem å ta en avgjørelse på kansje så mange som 90% av dem som har druknet ville kansje overlevd i dag , det er jo en liten tankevekker det!! (Bare litt irritert)

Ei Høyre-dame ivrer nå for at politiet skal bedrive alkoholtesting på bryggene, av båtførere som skal ut på sjøen, eller når de kommer i land.

Et helt greit forslag dette, om politiet er på kaien og ser en båt komme til kai så kan de fint teste om krabaten har promille... Eller om krabat har "løsnet tampen" og er klar for å forlate kaien i sjøklar båt...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Er vel mye enklere og totalforby alkohol i kongeriket kanskje...

Det er muligens, men det er synd om dette skulle blitt utfallet på grunn av noen enkle sjeler ikke kan forholde seg til regler som gjelder i samfunnet....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

hvem er farligst her: En med 1,5 i promille med ei snekke i 3-knops fart, eller en edru fartsgærning i 30+ knop i en ustyrlig RIB?

Jeg kan love deg en ting og snekke eiere, spesielt tresnekker rundt 20 ft med blå 3/4 presenning som farer avgårde i 3 kn med vridbar propell er f. meg aldri under 1,5 promille, snarere 3 ved tilegging. Kan jo skremme vettet av de fleste :lol:

Hva som er værst er jeg usikker på :lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Tja, rib'en er jo godt fendret iallefall....

1. Promillekontroll på brygga: Har man ikke lov til å gå ombord i båten og hvile seg hvis man har hatt en hyggelig havneaften?

2. Tror denne damen at folk drikker seg opp før de skal ut med båten? Konsumet foregår jo stort sett ombord?!

3. Skal politiet stå klar på utstikkerne og måle folks promille etter at man kanskje har hatt noen frodige ankerdrammer?

1. Man har selvfølgelig lov til å være i båten i påvirket tilstand. Det vet vel du også?

2. Helt vanlig at folk sitter på serveringssteder og drikker for så å ta båten hjem. Typisk utgangspunkt for mange av de ulykkene vi leser om vil jeg tro. Glimrende idé å legge kontroll og synlighet der det er størst sjanse for å få fisk, er det ikke?

3. Kan du ikke bare vente med alle ankerdrammene til båten er fortøyd da? Da er det som kjent «fritt fram», men ikke før.

Jeg savner Stuttum og liten tvil om at i dagens mest aktive tråder er det mye godt stoff å hente! :giggle:

Etter at Stutum forsvant fra norske tv-skjermer, så har ett parti hatt en meget sterk vekst basert på hans filosofi og meninger.. så de finnes nok der.... hvilket en også ser her på forumet

For det første så leverer eg tippekupongene mine på kiosken til Stutum&sønn........ :thumbsup:

"puddingen 15.07.11 16:45:

Er vel mye enklere og totalforby alkohol i kongeriket kanskje..."

Den tiden fremskapte jo noen av de flotteste båtene som har vært, *Smugglers* ++ :cheers_wine:

Steinsvik: "Eg likar svært dårleg at nesten alle trådane øverst på Baatplassen no handlar om senking av promillegrense, flytevestpåbod, tollvesen og fartsgrenser :nonod: "

Hahaha! Du vil ikkje få gjennomslag for noko meir "edruelig" på denne tida! Agurker er grønne, med bøy. Ikkje noko marknad for gule, rette agurkar her :cryin::crazy:

Men er fortsatt kvalm av ho Høgre-dama.... :puke:

:sailing:

Redigert av bombom (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...