Mulligan Svart 20.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 (redigert) Det må jo stå enhver fritt å stille sin maritime tradisjon og kultur til skue. Redigert 20.Juli.2011 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bavaria 40 Svart 20.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 Flere med Astor sin holdning færre og hilse på Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 20.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 Jeg gir egentlig blaffen i om folk hilser tilbake eller ikke, men jeg lærte som liten at det var høflig å si hei (altså hilse). "Du skal alltid hilse", sa min far. Så... Så lenge jeg har gjort det, så kan andre gjøre hva de vil. Så jeg hilser til alle:-) Og er like fornøyd. De som hilser tilbake får en stille "hyggelig at du hilste", de som ikke gjør det får en like stille "fuck you too": (din pikk) -) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Faxen Svart 20.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 Forøvrig registrerer jeg at Faxen, Contraband, SeaRaymond og naturligvis Astor, lykkelig kaster seg på sin yndede "pinnebåt" stigmatisering.Her males det atter en gang med bred pensel Nå er du helt på jordet hva jeg mener om seilbåtfolket. Det jeg sa at har sluttet med å hilse på "pinnebåter", alså har jeg gjordt det før. Av de jeg kjenner med båt er det flere med seilbåt enn med motorbåt. På mandag stiller jeg som bøyemannskap til VM for 11 metere i Drøbak. Stigmatisering? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Los Endos Svart 20.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 Seilbåter hilser aldri på motorbåter. Sånn er det bare. Aner ikke hvorfor. De jeg kjenner av seilere er veldig hyggelige mennesker, men de er sikkert så opptatt med å se på høyden på mastene de møter at de ikke ser oss motorbåter nede ved vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 Det er nok ikke høyden på masten, men lusene, busen og windexen de ser på, og siden de fleste til rors i en seilbåt er menn, og disse som bekjent ikke er så gode på multitasking, ja da blir det rett og slett for mye å skulle hilse på en båt som har vikeplikt i tillegg til alt det andre, tror jeg da. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Tom Rør Svart 20.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 (redigert) Jeg har erfart at det er like mange seilbåtfolk, som motorbåtfolk som hilser. Bryr meg ikke om at ikke alle hilser heller. Noen gidder ikke, mens andre ikke ser at jeg hilser, så det går ikke inn på meg ihvertfall Redigert 20.Juli.2011 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arild Iversen Svart 20.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 Faxen, jeg har ikke sagt noe om hva du mener om seilbåtfolket. Jeg reagerer kun på den noe nedlatende bruken av begrepet "pinnebåt". Sagt i en humoristisk vending kan det kanskje være et litt artig begrep? Men her på BP benyttes det (slik jeg leser det) helst i nedsettende og litt harsellererende betydning. Derfor min kommentar Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 20.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 Har pinnebåt, og hilser på alle jeg får øyekontakt med. De aller fleste hilser tilbake også. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
CB. Svart 21.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2011 Det er nok ikke høyden på masten, men lusene, busen og windexen de ser på, Hehehe, du kan nok ha et poeng her men regnet ikke deg som den type mann som ikke kan ha mere enn 1 tanke i hodet samtidig Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mouche Svart 21.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2011 En regel uten unntak er som bekjent ingen regel så da har jeg tilbudt med å representere unntaket! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Per Harald Svart 21.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2011 I sommer har jeg bestemt meg for å være ekstra hyggelig mot seilbåtfolk. I Risør gjestehavn var jeg aktiv på invitasjonsfronten til å ligge ved siden. Alle takket nei..... hmmmm hadde jo dusjet og tyskeren var nyvasket og med nye fendertrekk. De hilste og smilte ivertfall. Dag to gikk det bedre en flott gammel seilbåt med svensker ombord. Traff de senere, de hilste og smilte de også. På vei hjem i tranga ved Tønsberg tønne hold jeg 32 knop til jeg møtte to seilbåter på vei inn. Jeg dro ned av plan og passerte de med 6 knop og uten hekksjø før jeg køla på igjen. De både hilste og smilte . Kansje vi motorbåtfolk skal ta en titt bak oss før vi forventer at seilbåtfolk skal hilse. Kansje de har nok med å sikre inventar og planlegge kursendring på de få sekundene de har til rådighet. Det er ivertfall min erfaring selv om jeg selv kjører motorbåt. Ved pusling i 7 knop har jeg flere ganger blitt passert på ca 5-6 meter avstand bakfra med påfølgende stor hekksjø. Skjønner god at mange er kritiske til oss og vår kjørestil. Jfr Svenskene i siste Båtmagasinet. Men ikke alle. Tirsdag kveld kom en ca 22 meter seilbåt inn i gjestehavna i Tvedestrand. Vi hadde det hyggelig med en dram og god mat da det kom en mann og ønsket å forhale våre båter. Vi stilte vellvillig opp i regnet og forhalte og til og med tok imot fortøyningstauene. Etter et forsøk på en hyggelig ordveksling når båten lå til kai, kunne vi tilbake i båten konstatere at "kapteinen" og mannskapet ikke var veldig interresert i noen dialog med oss. Takk skal du f... meg ha for hjelpen.Den flotte skutas mannskap er etter min oppfatning av en slik art som skaper avstand og ikke bidrar til en hyggelig tone på sjøen. Om det er noen som kjenner seg igjen så er det lov å si at dere hadde en veldig dårlig dag. Kansje det var untak ombord som ikke kom til orde. Det skal sies at mannen på brygga som ba oss forhale før skuta kom var meget hyggelig. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.