Mats-gh11 Startet 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2011 (redigert) Som tittelen sier så vil ikke motoren min gå ordentlig i gir. Den går i revers og propellen går rundt, men det kommer ulyder som ikke høres så bra ut. Når jeg skifter gir for hånd skjer ikke dette. Så tror problemet kan være at gir"spaken" som sitter på selve motoren ikke blir dyttet langt nok bakover når jeg har den tilkoblet til styrekonsollen. Forrige eier hadde ikke noe problemer med dette,men den girtilkoblingen han hadde brukt var stjålet når vi kjøpte motoren, så vi kjøpte denne; http://seasea.no/Motortillbeh%C3%B6r/Styrning_Reglage/Styrning_Reglage/V%C3%84XELANSLUTNING_S-2678_T_A737 . Trodde dette var en universal del som skulle passe, men den er tydeligvis litt for kort? Håper noen har et godt innspill på dette da jeg begynner å bli lei av å snu meg til motoren hver gang jeg skal sette motoren i gir Redigert 15.Juli.2011 av Mats-gh11 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 skru den litt ut så løser det seg nok Sitér dette innlegget Link to post
jansentry Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Hei. Den delen du viser er skrudd på kontrollkabelen, justering av "slag lengde" på gear overføring gjøres i første omgang ved å skru den ut/inn på gjegepartiet. I ditt tilfelle må den nok justeres ut. Sitér dette innlegget Link to post
Mats-gh11 Svart 15.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Hei. Den delen du viser er skrudd på kontrollkabelen, justering av "slag lengde" på gear overføring gjøres i første omgang ved å skru den ut/inn på gjegepartiet. I ditt tilfelle må den nok justeres ut. Den er skrudd helt ut Sitér dette innlegget Link to post
Mats-gh11 Svart 15.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Ingen andre forslag? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Du har vel justeringsmulighet i kontrollboksen også, hvor vaieren er koblet til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.