Jump to content

Nytt medlem, fersk båt eier av Marex 24 SunCab


Gtir_man

Recommended Posts

Tror jeg ville gått for en skreddersydd tank, 24 liter er veldig lite. Om du får laget en rustfri tank etter mål så burde du vel kunne få til 40-50 liter nedi der. Jeg har en 40 liter tank tilsvarende den rustfrie du har på bildet, og ville absolutt ikke hatt noe mindre. Jeg fikk akkurat plass til min i en benk i kabinen, rett ved siden av toalettet.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Ca pris på å få laga tank da ?

Og hvem gjør slikt... Har googla men finner lite, har også spurt lokalt sveise verksted men de kunne ikke.

 

Laget på egne må hadde vært det beste men blir fort dyrere.

 

Ang, utløpet fra tank til tømme pumpe.. Kan røret til denne gå ned i tanken ( til bunn) slik at septikpumpen suger fra bunn. Da kan jeg ha tanken midt i båten og en del ned i kjølen. Kan få 60 liter slik.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hadde en Marex 24 (84mod) fra 85 til 91 med 22,5 Yanmar. Da jeg kjøpte båten hadde den ikke septiktank montert, men jeg fikk med løs tank av selger, som kun hadde eiet båten i ett år fra den var ny. Dette var septiktank i plast som var tilpasset Marex/Joda for montering fremme under dørk i baugen,men om noe slik kan finnes i dag er vel tvilsomt, da disse båtene jo er gått ut av produksjon for lenge siden.

Link to post
Share on other sites

Fremme under dørk er det faktisk tett hos meg. Ingen luke... For du tenker på under bordet ? I cabinen?

Dette er jo mange år siden jeg hadde Marexen, så jeg kan faktisk ikke helt huske hvor denne tanken skulle plasseres, men den var jo "trekantet", så jeg mener den var tilpasset helt fremme under dørken. Nå er der sikkert andre på forumet som er eiere av Marex/Joda som kan forklare dette nærmere.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Skal nok ha snekke igjen , men behovet for større kom fortere en antatt ;-) men ser ut til at det blir å vente litt med jakten etter ny båt, da kjøper ikke var fornøyd med å lese mitt spørsmål om litt vann drypping fra pakkboks mens motoren går på tomgang tidligere i tråden her. Så kjøpet blir muligens hevet. Men har nå tilbudt meg å bytte simringer event pakkboks så det ikke skulle være no spørsmål om det. Så vi får se.

Link to post
Share on other sites

hei

No har du nokk solgt båten din til en som ikke skulle kjøpt seg båt i det hele tatt,hvis det er en pakkboks med

talgpakning som jeg tror det er så skal den dryppe temmelig mange dråper i løpet av ett minutt,Det er jo det som

smører den eg gjør att den trutner og holder seg tett

 

Mvh

Magne

Link to post
Share on other sites

Da er saken avgjort. Kjøpet blir heva , en useriøs tvilende kjøper. Som nå plutselig stiller tvil til om motorlabber er i orden siden motor vibrer på tomgang og om Aksel er rett pga små drypp i pakkboksen en gang i sommer. Enda jeg nå har tilbudt meg å bytte pakkboks og komme å sjekke motorlabber og hva de enn vil sjekke med en som er båtkyndig. Som om jeg fremdeles skulle ha mere å skjule ... Nei hadde nok blitt mere vas med dette så greit å få solgt til noen seriøse.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 9 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Gratulerer med flott båt. Har akkurat kjøpt en maken. Gjorde et røverkjøp, så nå står den i hagen og har begynt å pusse opp. Mye å gjøre, men blir nok bra til slutt. Har du montert landstrøm i båten? Hvor mange og store batterier har du til forbruk?

Lykke til og god sommer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...