Jump to content

Hvor kjøpe BNC til RCA adapter?

abbor

Recommended Posts

Det får du hos ELFA i Sandakerveien 76F i Oslo.

113830f.jpg art.nr. 42-204-91

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

fjordgrynt skrev On 16.7.2011 at 5.05:

Hmmm. BNC er en connector for profesjonelle 50-ohm-kpblinger, og RCA er den den gode, gamle amerikanske 75 Ohm'eren for hjemmeelektronikk (mimre). Så lenge det er lave frekvenser det er snakk om, er en slik dingss OK, og det videosignalet som vel var saken her, kommer inn under OK-begrepet :flag_bp: .

Hmmmm. BNC er mye brukt til videosignaler. Da i 75ohms utførelse. Her jeg jobber er alt monitorutstyr koblet med 75ohms BNC. Og noen plasser er det også overgang til RCA.

Har ikke store valget når det gjelder konnektorer siden HD Hero har RCA og E80 BNC. Har planlagt å bruke RCA kabling fram til BNC kabelen til E80, siden RCA er mye mykere. RCA er ikke noe problem for RGB, har en liten DVD spiller på hytta som bruker dette, og det er mye brukt for å koble kameraer til TV'en. Hvis Raymarine bruker 50 ohms kabel kan det muligens bli et problem, jeg har minimal erfaring med overføring av videosignaler.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...