PiperBill Startet 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2011 (redigert) Og jeg gruer meg når jeg får litt sterk sidevind når jeg kjører inn i båsen Ekstrem Docking Bill Redigert 15.Juli.2011 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Frank M Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 du syke tid, dem hadde gjort det før tydeligvis.. Sitér dette innlegget du vet hva du har men vet aldri hva du får Link to post
Eureka Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 ...respekt... men hva skal man gjøre når bølgene er 2-3 meter brytende sjø. Tenker det var gangske greit å komme seg til havn der. Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Jeg måtte nok ha skiftet undertøy etterpå om jeg sto til rors der gitt. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Fetter Klodrik Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Tror neppe de har gjort dette før. Å gå inn der er høysrisiko. Ville mye heller ha blitt utpå til sjøen hadde lagt seg. Ville ikke forundret meg om dette var en charter båt med uerfarent mannskap. Plasseringen av en i baugen sier ganske mye. Sitér dette innlegget Link to post
Med vind Svart 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 Enig, og mannen på fordekket kan jeg ikke se har sikringline. Har han likevel line i seg er den for kort til å hindre han i å ligge utenfor rekken. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 16.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 (redigert) Det ser ut som om de posisjonerte seg i vente på en riktig bølge slik at de kunne surfe inn. Sikkert gjort det 1000 ganger før dersom det er lokale folk. Samme metoden som brukes i livredningsbåtene i Australia. Bill Redigert 16.Juli.2011 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Mulligan Svart 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 De er polske. Kommer inn til en havn nord på Bornholm. Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 Sånn sjø er veldig uforutsigbar så jeg ville kalt det flaks. Er noe helt annet å være ute i det åpne og lese sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Guroby Svart 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 Ville ikke brukt sikkerhetsline i den situasjonen;) Ikke alltid å bli i båten er så smart. Sitér dette innlegget Link to post
Med vind Svart 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 Godt poeng! Og kanskje smartest å være inne i båten, ut fra ideen at båten tåler mer enn deg. Uansett hvor godt trent de var, så var denne manøveren uansvarlig.(Om det ikke var i regatta,da!) Sitér dette innlegget Link to post
Guroby Svart 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 Du hadde nok blitt slått i svime inne i båten... Svømme er nok bedre, surfbrett ville nok vært aller best:) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 Minner meg litt om en opplevelse jeg hadde i Mai. Er egen tråd om det. Er ikke morsomt å bli behandlet som isopor i bølgene og de der hadde nok litt flaks Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 De er polske. Kommer inn til en havn nord på Bornholm. Svaneke, østsiden av Bornholm. Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Uansett hvor mange ganger de har gjort det eller ei er det dyktig manøvrert. Måten de ga full gass og utnyttet bølgene på viser det. Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 (redigert) Jada, det ser da ut som fyren kan kjøre men det er ganske mye gambling involvert der også. Sånn sjø er IKKE forutsigbar. Alt spørs hvilke forhold man opererer under selvfølgelig. Kansje tanken var nesten tom? Redigert 17.Juli.2011 av kimosabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 (redigert) Ups Redigert 17.Juli.2011 av kimosabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.