Jump to content

Displayet på NavmanVHF7110 viser "no software".

Mariell

Recommended Posts

Hei!

Har en Navman VHF som jeg frykter har tett kvelden. Fungerte greit for ett par dager siden. Når jeg slo den på i dag får jeg opp i Displayet på hovedapparatet:"NavmanVHF7110, NO SOFTWARE". Slaven på fly, spraket litt i noen sekunder når jeg slo den på, så total tystnad.

Har gått over alle koblinger og det ser greit ut.

Er det softwaren som har tatt kvelden? Eventuelt noe jeg kan gjøre med det?

Prisen på vhf'er er såpass lave at jeg ikke helt ser noe vits i å koste på så mye i reprasjon.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Har en tilsvarende VHF og opplevde at hele apparatet 'gikk i svart' et par mnd etter kjøp. Det ble sent inn og fikk det tilbake med ny software. Det kan høres ut som om du har et lignende problem. Hvor gammelt er apparatet?

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Vet ikke, sto i båten når jeg kjøpte den for 3 år siden. Tror den en noen år eldre enn det. Mye av elektronikken ombord ble byttet i perioden 2004-2005

Mye dokumentasjon over de forskjellige instrumentene og duppeditter. Men til VHF'en finner jeg kun Quick guide for use and instalation".

Edit. Hvis jeg kobler til slaven på fly, gåt alt helt i svart. Kobler jeg den fra kommer No software opp i display på hoved stationen.

Er nok bare å sende den til de evige VHF markeder.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Ta en telefon til importøren. Det trenger ikke koste allverden å oppdatere softwaren. Og det er jo alltids noe prakk forbundet med å installere nytt.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...