Zitau Startet 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2011 Hei alle guruer på båt! Har nettopp kjøpt en Scand Classic 85 mod. Denne har en VP 85 hk installert, tror dette er en md 40?? (har ikke hentet båten enda) Er det noen som har erfaring med denne motortypen? Er vel ikke en vanlig installasjon i denne båttypen, men alle erfaringer er til stor hjelp! Også fint hvis noen har kommentarer til båttypen! På forhånd takk for all hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 Gratulerer med ny båt Heftig motorisering du har må jeg si. Vanlig er vel 36 hk? Scand Dassik blir den også kaldt med dassen bak. Og ikke minst velkommen til BP Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Zitau Svart 16.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 Ja, er heftig den, men gir vel ikke rare gevinsten i fart antaglig... bare mere trøbbel med skruing?? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 Nei, MD40 er kjent for å være en steinknuser og må skytes for å drepe den. Dog tung da. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
signe Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Scand classic er nok ingen racer på sjøen, men at det er en håpløs snekke når det gjelder fart er jeg ikke enig i. Har en yanmar 107hk i min snekke, 16knop og mye mere komfort. 1600 o/min og 8 knop. er vel full fart på 36hk. tipper du får en 13- 14 knop med 85hk motor. Sitér dette innlegget Link to post
Zitau Svart 17.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 107 var voldsomt... Greit å vite at det er noen som er verre! Ser at det er veldig trangt i maskinrommet hos meg, men har hørt at det skal gå ann å komme inn via ene stikk køya, noen som kan bekrefte dette? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 dette går ikke på mitt ekemplar ellers en flott båt med nydelige løsninger og kvalitet lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 helt enig med båt1 her. Da må du nok skjære deg en luke.. Gratulerer masse! Hilsen kjempefornøyd Classic eier Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Zitau Svart 17.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Ok, da får vi prøve å finne andre måter! Sitér dette innlegget Link to post
Fyret 25 Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Gratulerer med en kjempefin båt! Sitér dette innlegget Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
:båt1 Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Hilsen kjempefornøyd Classic eier det er det flere som er Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.