Scand 7100 Svart 31.Juli.2011 Del på Facebook Svart 31.Juli.2011 HM.. underlig feil.......... Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post Share on other sites More sharing options...
Christensen Svart 1.August.2011 Del på Facebook Svart 1.August.2011 kan det være romling i lageret i transomen? romler det likedan uten drevet montert?? Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post Share on other sites More sharing options...
-stig- Svart 1.August.2011 Del på Facebook Svart 1.August.2011 har aldri hørt veivlager romle før Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Joda3300 Svart 2.August.2011 Del på Facebook Svart 2.August.2011 Sving fram og tilbake å se om romlingen blir værre ved full sving på drevet. Blir lyden værre er det mest sansynlig lageret i svinghjulskåpa eller drivknuten som er gåen. Det høres litt sånn ut siden du sa den gjekk heilt fint når ikkje drevet var montert? Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Scand 7100 Svart 3.August.2011 Del på Facebook Svart 3.August.2011 Hva med lagrene i sjøvannspumpa.. etc lagrene i dynamo.... skru av og start opp uten . Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post Share on other sites More sharing options...
timon90 Svart 3.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2011 Lyden er der sjølom ALT eksternt er tatt av. Alle reime, pumper, drev, kåpe-ALT! Lyden kommer fra INNI blokka, og mistanken er skjørtebank. Step var så snill å kjørte "enkom" fra Stovner til Høland for å høre på lyden, samt legge igjenn en AQ260 som jeg skal setta inn midlertidig. Får håpe den går "noe" penere. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jernbåten Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 Skjørtebank var noe vi hadde i gamledager, hvis man skiftet inn nye stempler/fjærer i svært slitte sylindere. Regner med at de som har montert sammen motoren har målt sylindrene hvis motoren ikke er boret. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
NilsPils Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 Og det hørtes gjerne best når man dro av gassen med litt turtall Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post Share on other sites More sharing options...
Scand 7100 Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Hei fått noe svar anng motoren din eller .. venter spent..... Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post Share on other sites More sharing options...
kilowatt Svart 8.August.2011 Del på Facebook Svart 8.August.2011 Har nå lest alle inlegg og tenkt litt. Følgende hendelsesforløp har etter min mening skjedd: Coilen er gammel og ødelagt pluggene, bensin har kommet i smøreoljen pga manglende tenning, oljen har blitt tynnet ut av bensin. Bruker motoren 50L/time blir dette 6,25L/sylinder/time, 90% går ut i eksos, 10% ned i veiva. du har med litt over en times gange pasert en liter med bensin i veiva. Når oljen blir tynnet ut med bensin vil dette ødelegge lagrene veldig fort. Bensinen ødelegger oljefilmen på lager, kammer, foringer. Dette forklarer ripene i sylinder, spon i veiv og bankelyd. Etter min mening er det kun en ting å gjøre. Lever motor til de som satt den sammen. Det vil nok desverre bli vanskelig å få skylden over på dem, men ikke nevn noe om plugger å coil så kan det hende de tar på seg skyld. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
timon90 Svart 8.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2011 Er ikke helt med på den løsningen der, for plugger tok kvelden selv med ny coil og ledninger. Bensinmengde og tenning har vært OK. Mistenker at et stempel kanskje er satt i feil, og det har blitt for trangt i sylinder. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Scand 7100 Svart 8.August.2011 Del på Facebook Svart 8.August.2011 Hmmmmm. kjedelig.. den bensin teorien er jeg ikke helt med på . motoren går uten oljekjøler og da er oljetempen 100-150gr ++ og eventuell bensin i olja damper bort med en gang og går inn i forgasseren via oljeluftingen. men alt med måte. Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post Share on other sites More sharing options...
Scand 7100 Svart 13.September.2011 Del på Facebook Svart 13.September.2011 Hei... blir det noen oppdatering... er bestandig spente på endingen på slike underlige feil..... Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.