Jump to content

AQ271C - Dunkelyder, varierende oljetrykk, og manglende turtall


timon90

Recommended Posts

Sving fram og tilbake å se om romlingen blir værre ved full sving på drevet. Blir lyden værre er det mest sansynlig lageret i svinghjulskåpa eller drivknuten som er gåen. Det høres litt sånn ut siden du sa den gjekk heilt fint når ikkje drevet var montert?

 

 

Mvh Tom Erik

Link to post
Share on other sites

Lyden er der sjølom ALT eksternt er tatt av. Alle reime, pumper, drev, kåpe-ALT!

Lyden kommer fra INNI blokka, og mistanken er skjørtebank.

 

Step var så snill å kjørte "enkom" fra Stovner til Høland for å høre på lyden, samt legge igjenn en AQ260 som jeg skal setta inn midlertidig. Får håpe den går "noe" penere.

Link to post
Share on other sites

Har nå lest alle inlegg og tenkt litt.

Følgende hendelsesforløp har etter min mening skjedd: Coilen er gammel og ødelagt pluggene, bensin har kommet i smøreoljen pga manglende tenning, oljen har blitt tynnet ut av bensin. Bruker motoren 50L/time blir dette 6,25L/sylinder/time, 90% går ut i eksos, 10% ned i veiva. du har med litt over en times gange pasert en liter med bensin i veiva. Når oljen blir tynnet ut med bensin vil dette ødelegge lagrene veldig fort. Bensinen ødelegger oljefilmen på lager, kammer, foringer. Dette forklarer ripene i sylinder, spon i veiv og bankelyd.

Etter min mening er det kun en ting å gjøre. Lever motor til de som satt den sammen.

Det vil nok desverre bli vanskelig å få skylden over på dem, men ikke nevn noe om plugger å coil så kan det hende de tar på seg skyld.

Link to post
Share on other sites

Hmmmmm. kjedelig.. den bensin teorien er jeg ikke helt med på . motoren går uten oljekjøler og da er oljetempen 100-150gr ++ og eventuell bensin i olja damper bort med en gang og går inn i forgasseren via oljeluftingen. men alt med måte. :confused:

Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell

"Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...